Powiada się, że lepiej późno niż wcale. To prawda, która tyczy się również naszego flagowego projektu, czyli konkursu „Teraz Polska”. Do 2 lutego przyjmujemy zgłoszenia do tegorocznej, XXVIII edycji. Laureaci, czyli najlepsze produkty, usługi, innowacje oraz gminy, uzyskają prawo do posługiwania się szeroko rozpoznawalnym, biało-czerwonym Godłem – przypomina Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”.
Rozpoznawalność Godła „Teraz Polska” jest dobrze udokumentowana. Fundacja zleciła przeprowadzenie badań ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku. Wyniki pokazują, że 80% badanych spotkało się z naszym biało-czerwonym znakiem na kupowanych produktach. 96% respondentów kojarzy Godło z jakością, a 80% badanych za wysoką jakość jest nawet w stanie zapłacić więcej.
Produkty i usługi oznaczone Godłem „Teraz Polska” są lubiane przez konsumentów. Godło jest bowiem rozpoznawalne i cieszy się wysoką wiarygodnością – budowaną przez niemal trzydzieści lat. To także zasługa mediów, które rokrocznie nagłaśniają naszą inicjatywę, w tym naszego stałego partnera – Telewizji Polskiej (która jest jednym z naszych honorowych laureatów).
Kto może wziąć udział w konkursie? Każdy przedsiębiorca działający na obszarze naszego kraju. Nie liczy się wielkość zatrudnienia, skala obrotów bądź zysków. Liczy się tylko najwyższa jakość. To ona decyduje o przyznaniu nagrody. Dlatego wśród laureatów są i małe, rodzinne firmy (np. Sądecki Bartnik, Nalewki Staropolskie, Piekarnia „Złoty Kłos”), jak i wielkie spółki (Fakro, Ursus, Blachy Pruszyński). Co roku wyróżniane są także wyjątkowe organizacje i inicjatywy, promujące Polskę, np. Szlachetna Paczka, Tour de Pologne czy Rajd Polski.
Dość samochwalstwa. O opinie warto spytać laureatów. Oni zaś przyznają, że uzyskanie Godła „Teraz Polska” bywa wiatrem w biznesowe żagle. Nie mają wątpliwości, że ten znak to efektywne narzędzie, które ma wpływ na sprzedaż produktów i usług, a także pomaga w promocji przedsiębiorstwa. Czuję się upoważniony, by zacytować Janusza Komurkiewicza z Fakro – firmy, która jest jednym z liderów produkcji okien dachowych. „Godło Teraz Polska zdobyliśmy w 1996 r. i od tego czasu rozpoczęliśmy ekspansję na rynki zagraniczne. Dzisiaj możemy się pochwalić, że m.in. dzięki współpracy z Fundacją „Teraz Polska” jesteśmy firmą globalną i jako wicelider rynku okien dachowych osiągnęliśmy 15-proc. udział w światowej sprzedaży” – mówi Janusz Komurkiewicz. Niech to posłuży za najlepszą rekomendację.
Koniecznie trzeba przypomnieć, że procedura w konkursie „Teraz Polska” jest przejrzysta. O wskazaniu tej lub innej firmy bądź gminy nie decyduje widzimisię organizatorów. Wybór dokonywany jest na podstawie ocen ekspertów. Dzięki pracy ponad stu (!) niezależnych ekspertów, którzy weryfikują zgłoszenia w konkursie, firmy otrzymują obiektywną i profesjonalną ocenę zgłoszeń. Ostatecznie zwycięzców wyłania Kapituła składająca się z autorytetów życia społecznego, gospodarczego, naukowego i kulturalnego.
Nie czekajcie, Szanowni Państwo, do 2 lutego. Już teraz wejdźcie na stronę Fundacji “Teraz Polska” i wypełnijcie ankietę. Stracić nie można, a zyskać wiele – i owszem!
Źródło: http://krzysztofprzybyl.natemat.pl/227877,konkurs-teraz-polska-ostatnia-szansa-na-zgloszenia