Zaangażować w akcję pomocy innym tysiące pracowników firmy, którzy otworzą swoje serca, poświęcą czas i często przeznaczą własne środki pieniężne – taką moc ma Szlachetna Paczka. Kompania Piwowarska w tym roku ponownie wzięła w niej udział i pobiła swój ubiegłoroczny rekord zarówno jeśli chodzi o liczbę liderów, jak i wsparcie finansowe projektu.
Radość dawania; świadomość mądrego pomagania; zarażanie uśmiechem, zaangażowaniem i pasją – to wszystko powoduje, że wolontariusze z całego kraju tak chętnie uczestniczą w projekcie Stowarzyszenia WIOSNA. W tym roku odbyła się jego XVII edycja, zaś Kompania Piwowarska włączyła się do niego po raz drugi.
Drugi raz i ponownie z rekordowym wynikiem: do akcji zgłosiło się jeszcze więcej liderów z KP niż w roku ubiegłym, bo aż 65, co oznacza większą liczbę rodzin, które otrzymały pomoc, i paczek z najpotrzebniejszymi rzeczami. W kompletowaniu zawartości i przygotowaniu 1105 paczek o łącznej wartości niemal 230 tys. zł wzięło udział ponad 1600 wolontariuszy. Wśród nich tradycyjnie znaleźli się pracownicy KP – w tym członkowie zarządu – a także ich rodziny i przyjaciele oraz partnerzy biznesowi. O tym, jak wielka była skala zaangażowania kompanijnych wolontariuszy w Szlachetną Paczkę, może świadczyć fakt, że poświęcili jej prawie 2200 godzin, zaś blisko połowa wspomnianej kwoty to ich własny wkład finansowy.
– W tym roku udało nam się bardzo mocno zaktywizować naszych współpracowników z KP, którzy okazali wielkie serca, wspierając Szlachetną Paczkę zarówno finansowo, jak i rzeczowo, oraz oczywiście dzieląc się swoim czasem. Dodatkowo uzyskaliśmy pomoc od firm zewnętrznych – mówi Justyna Stankiewicz z Poznania, jedna z liderek. – Jest mi niezmiernie miło, ponieważ dodatkowy wkład przerósł nasze najśmielsze oczekiwania i dzięki temu mogliśmy w większym stopniu pomóc rodzinie. Ta edycja Szlachetnej Paczki w KP przyniosła nie tylko wzrost zaangażowania wolontariuszy, ale także ich kompetencji. Doświadczenia z ubiegłego roku sprawiły, że wszystkie czynności – kompletowanie zespołów, a następnie wybieranie potrzebujących rodzin, gromadzenie darów i wspólne pakowanie – odbywały się dużo sprawniej. Dużą pomocą w realizacji projektu było również wsparcie ze strony marki Tyskie.
– Po tegorocznej edycji pozostały niezapomniane wrażenia. Cudownie jest pomagać innym. Mam przekonanie, że pomagając, sami więcej zyskujemy, a współpracując w grupie, uczymy się nowych umiejętności – podsumowuje Katarzyna Radecka, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.