Kompania Piwowarska podsumowuje trzecią edycję strefy mobilnej Sprawdź Promile

Z początkiem jesieni dobiegł końca sezon aktywności strefy mobilnej Sprawdź Promile. Podczas letnich miesięcy odwiedziła ona 10 imprez plenerowych i przemierzyła całą Polskę, pokonując tysiące kilometrów. Jednak przeprowadzone w strefie kontrole trzeźwości można liczyć wręcz w dziesiątkach tysięcy – Sprawdź Promile pobiła bowiem w tym roku kolejny rekord frekwencji.



Od 2015 roku na imprezach sponsorowanych przez marki Kompanii Piwowarskiej pojawia się strefa Sprawdź Promile. Jej nazwa mówi sama za siebie: przede wszystkim można w niej sprawdzić stan swojej trzeźwości profesjonalnym alkomatem – takim, jakiego używa Policja. W minionym sezonie uczestnicy dziesięciu wydarzeń plenerowych skorzystali z tej możliwości prawie 75 tys. razy, czyli o ponad 50% więcej niż rok temu.

Wizyta w strefie Sprawdź Promile daje także szansę poznania ciekawych faktów na temat tego, jak alkohol działa na ludzki organizm, a nawet doświadczenia dość niezwykłych przeżyć. Mianowicie można przekonać się, jak procenty zmieniają postrzeganie świata i zaburzają reakcje – a to wszystko bez konieczności wypicia choćby kropli alkoholu. Ten trick jest możliwy dzięki zastosowaniu specjalnych okularów – alkogogli.

Goście strefy Sprawdź Promile wyposażeni w alkogogle układają klocki, jeżdżą na symulatorach i pokonują slalom w drodze do drzwi zamkniętych na klucz, a następnie próbują je otworzyć. Tego lata we wspomnianych aktywnościach łącznie wzięło udział ponad 15 tys. osób, co oznacza poprawę ubiegłorocznego wyniku o ponad 25%. Te zadania mają uświadomić im, że alkohol spożywany w sposób nieodpowiedzialny – bez umiaru – potrafi skomplikować nawet najprostsze czynności i że nie wolno wsiadać za kierownicę choćby po najmniejszej ilości alkoholu. Alkogogle to doskonały sposób na edukowanie poprzez doświadczenie, a nie teoretyczne pogadanki.

Tam, gdzie zainteresowanie kontrolą trzeźwości jest największe, np. na Przystanku Woodstock, który gromadzi co roku kilkusettysięczną publiczność, KP stara się zapraszać do współpracy partnerów. Jednym z nich jest dostawca alkomatów – firma Promiler. Podczas Przystanku Woodstock badania alkomatami są realizowane we współpracy z Policją.
– Kontrola alkomatem, zwłaszcza w sytuacji imprez kilkudniowych, na które uczestnicy przyjeżdżają własnymi samochodami, to – jak pokazują trzy lata strefy Sprawdź Promile – bardzo pożyteczna inicjatywa. Niekiedy w naszych punktach mamy kolejki chętnych. Ludzie chcą wracać bezpiecznie, czyli trzeźwo, do domów, a my im w tym pomagamy – mówi Małgorzata Walędzińska-Półtorak, kierownik ds. polityk alkoholowych w Kompanii Piwowarskiej.

Strefa Sprawdź Promile odwiedza wydarzenia o rozmaitym profilu i grupach odbiorców – zarówno imprezy muzyczne, typowe wielotysięczne biesiady piwne, pikniki lotnicze, jak i imprezy disco polo. Jest wszędzie tam, gdzie KP widzi szansę dotarcia z przekazem „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” do rzeszy osób; gdzie pojawiają się tysiące samochodów i kierowców, którzy po dobrej zabawie powinni bezpiecznie dla siebie i innych użytkowników dróg wrócić do domów. Sezon 2017 strefa Sprawdź Promile rozpoczęła na Kortowiadzie (17-21.05) – wielkim święcie studentów w Olsztynie – a zakończyła podczas Dnia Bezpieczeństwa w Tychach (09.09). Jak dotąd w czasie trzech edycji była obecna na 28 imprezach w różnych rejonach Polski.

Co ważne, Kompania Piwowarska wciela w życie ideę odpowiedzialnej konsumpcji nie tylko na terenie swojej strefy mobilnej, ale także za pośrednictwem sprzedawców piwa. Przed każdą imprezą organizuje szkolenia z zasad odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu dla osób obsługujących nalewaki z piwem – tym roku przeszkolonych w ten sposób zostało 653 sprzedawców.