W ramach współpracy Lidl Polska z Fundacją na rzecz Osób Niewidomych „Labrador – Pies Przewodnik”, sieć sfinansowała szkolenie psów asystujących, które po pełnym przygotowaniu zostaną bezpłatnie przekazane beneficjentom. Teraz sieć podjęła kolejne kroki – uruchomiła szkolenia dla swoich pracowników sprzedaży z zakresu obsługi osób niewidomych i niedowidzących.
W maju br. sieć Lidl Polska rozpoczęła współpracę z Fundacją na rzecz Osób Niewidomych „Labrador – Pies Przewodnik”, aby wspólnie wspierać osoby niewidome i niedowidzące w nabieraniu szerszych kompetencji społecznych oraz pracowniczych. W tym celu firma sfinansowała szkolenia dla psów asystujących. Teraz przyszedł czas na kolejny krok – Lidl Polska rozpoczyna właśnie szkolenia dla pracowników, które obejmą standardy obsługi osób odwiedzających sklepy w towarzystwie psa asystującego. O merytoryczną warstwę szkoleń, które przeznaczone są dla wszystkich pracowników sklepów, managerów oraz zastępców, zadba Fundacja „Labrador – Pies Przewodnik”
– Misja Fundacji „Labrador – Pies Przewodnik” jest nam szczególnie bliska. W Lidl Polska chcemy, aby nasze sklepy były komfortowe dla wszystkich klientów, dlatego oprócz sfinansowania szkoleń psów asystujących / psów przewodników, zdecydowaliśmy się edukować pracowników w zakresie obsługi osób, którym pomagają właśnie takie psy. Wierzymy, że działania, które podejmujemy, również m.in. kasy pierwszeństwa, oraz wprowadzone przez nas, jako pierwszej sieci handlowej naszego formatu w Polsce, «ciche godziny» z myślą o osobach zmagających się ze spektrum autyzmu, przekładają się na zmniejszenie poczucia wykluczenia osób nim dotkniętych” – dodaje Aleksandra Robaszkiewicz Head of Communications and CSR w Lidl Polska.
Społeczne zaangażowanie Lidl Polska
Lidl Polska nieustannie podejmuje działania z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu. Z myślą o komforcie osób ze spektrum autyzmu, jak i ich rodzin oraz opiekunów, we wszystkich sklepach sieci funkcjonują tzw. „ciche godziny”. Inicjatywa została opracowana przy współpracy z Fundacją JiM, która wspiera osoby ze spektrum autyzmu i ich bliskich.
Lidl Polska od początku swojego funkcjonowania wspiera także fundacje skupiające się na pomocy potrzebującym, wierząc w ich misję. Już od 14 lat kontynuuje współpracę z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy, działa również na rzecz Federacji Polskich Banków Żywności, Caritas Polska, Fundacji Mam Marzenie, Fundacji Instytutu Matki i Dziecka, Fundacji Anny Wierskiej Drużyna Szpiku, Fundacji Anny Dymnej Mimo Wszystko, Fundacji Dzieciom Zdążyć z pomocą, Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii oraz Fundacji JiM.
Angażując swoich pracowników w różnego rodzaju szkolenia, sieć chce rozwinąć sieć porozumienia dla potrzeb swoich klientów. Swoją pomoc Lidl zaoferował również uchodźcom z Ukrainy – wraz z siecią Kaufland w ramach grupy przeznaczył na pomoc obywatelom Ukrainy dotkniętych wojną oraz kryzysem uchodźczym m.in. aż 47 000 000 złotych.
Informacje o Fundacji:
Fundacja na rzecz Osób Niewidomych Labrador – Pies Przewodnik od 2003 roku wychowuje, szkoli i nieodpłatnie przekazuje osobom niewidomym i niedowidzącym psy przewodniki. Pomagają one w bezpiecznym poruszaniu się, dając poczucie wolności i niezależności. Są również wspaniałymi towarzyszami w codziennym życiu. Dzięki nim osoba niewidoma czy słabowidząca przestaje być postrzegana przez pryzmat swojej niepełnosprawności i staje się aktywnym członkiem społeczności. Od 2019 roku Fundacja szkoli i również nieodpłatnie przekazuje psy asystujące – sygnalizujące atak paniki.
Informacje o firmie:
Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy oraz w USA. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 31 krajach istnieje w przybliżeniu 12 000 sklepów tej marki, a w Polsce około 800.