20 maja rozpoczęła się II edycja kampanii społecznej Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej. Koleje Mazowieckie są jej partnerem. W tym roku kampanii promującej życzliwość w środkach transportu publicznego towarzyszą zabawne postaci monsterów, które reprezentują najczęstsze negatywne zachowania podróżnych.
O tym, że życzliwość w środkach transportu jest sprawą dużej wagi, nikogo nie trzeba przekonywać. A jednak bardzo często na co dzień zapominamy o tym, że w autobusach, tramwajach i pociągach powinniśmy zachowywać się w taki sposób, by zarówno nam, jak i pozostałym osobom podróżowało się przyjemnie. I właśnie temu ma służyć druga już odsłona kampanii. „Proszę, daj mi wysiąść, zanim wsiądziesz”, „Dziękuję, że zapytałeś, czy pomóc mi wsiąść”, „Proszę, zdejmij plecak”, Proszę, ustąp mi miejsca”, „Korzystam, jadę, więc szanuję”, „Dziękuję, że dyskretnie rozmawiasz przez telefon”, „Dziękuję, że przy mnie nie palisz… Nawet e-papierosa” – to najważniejsze zwroty, wokół których skupia się tegoroczna akcja edukacyjna. Dotyczą one tych zachowań, które najbardziej wpływają na negatywną atmosferę w środkach transportu. A ponieważ życzliwości powinniśmy się uczyć już od najmłodszych lat, jedną z ważniejszych grup odbiorców kampanii są dzieci. To m.in. z myślą o nich akcji towarzyszą postacie monsterów o zabawnych, ale też wymownych imionach: Hałaśnik Głuchawy, Tępacz Ignorant, Kłapodziób Wylewny, Knyszojad Smrodliwy oraz Zastawiacz Olbrzymi.
Organizatorami kampanii Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej są Centrum Komunikacji Społecznej m.st. Warszawy, Tramwaje Warszawskie, Szybka Kolej Miejska, Metro Warszawskie, Miejskie Zakłady Autobusowe i Zarząd Transportu Miejskiego, a partnerami Koleje Mazowieckie, Uniwersytet Warszawski, Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej, Fundacja Świat bez Wandalizmów, Jazda na Dzień Dobry i Wawerskie Centrum Kultury. Akcja potrwa do końca tego roku.