Jak realizować kampanie marketingowe w duchu ESG?

UNICEF Polska, jako jedna z największych organizacji humanitarnych, działających na skalę globalną, rozpoczęła dyskusję o tym, jak sprawna współpraca z NGO może przyczynić się do realizacji celów ESG.

Zależało nam na dialogu z grupą osób, które odpowiadają za kwestie związane z obszarami CSR i ESG, a wiemy, że w wielu firmach tymi działaniami zajmują się działy marketingu. Zaprosiliśmy ich do dyskusji o problemach, przed którymi stają, a w których my, jako przedstawiciele świata NGO, możemy im pomóc. Zależy nam na tym, aby pomaganie było jak DNA firmy, wychodziło od wszystkich pracowników i przez wszystkich było rozumiane i akceptowane – ocenia Paweł Barski, Dyrektor Marketingu i Komunikacji, UNICEF Polska.

Wnioski z dyskusji stanowią rodzaj przewodnika po współczesnym świecie biznesu – mądrego, odpowiedzialnego i patrzącego w przyszłość. Wypracowane tezy, ale też pytania, jakie pojawiły się podczas dyskusji, będą pomocne w skonstruowaniu badania, które przeprowadzone zostanie wśród marketerów już w kwietniu tego roku. UNICEF Polska planuje już kolejne aktywności skierowane do świata biznesu. Został też patronem kategorii Purpose Ambassador, w ramach konkursu dla top managerów marketingu CMO AWARDS organizowanego przez Shortlist Consulting.

To pierwszy konkurs, w którym zdecydowaliśmy się objąć patronatem jedną z ocenianych kategorii. Idea tej nagrody, wyróżniającej inicjatorów pewnych zmian, to jest coś, co wpisuje się w nasze podejście. Nie chcemy nagradzać za pomaganie. Chcemy natomiast nagradzać za skuteczne inspirowanie do działania przynoszącego dobro – dodaje dyrektor Barski.

Zgłoszenia do konkursu można przesyłać do 2 kwietnia 2023 r., za pośrednictwem strony cmoawards.pl.