Portal PRoto zapytał, jak firmy reprezentujące różne branże poradziły sobie z postawionymi przed nimi wyzwaniami i na jakie rozwiązania zdecydowały się w czasie zdrowotnego kryzysu.
Rok 2020 stanął pod znakiem pandemii koronawirusa. Wirus wpłynął na codzienność niemal wszystkich ludzi, którzy dla bezpieczeństwa zachowują społeczną izolację i pozostają w domach – często również w czasie pracy dzięki wprowadzeniu home office’u. Taka sytuacja oznacza jednak wyzwanie dla wielu firm, które musiały nauczyć się m.in., jak prowadzić skuteczną komunikację wewnętrzną w niespotykanych dotąd warunkach.
● Początkowo firmy skupiły się przede wszystkim na zapewnieniu odpowiednich warunków sanitarnych oraz informowaniu pracowników o podejmowanych działaniach
● „W tej chwili praca zdalna powoli staje się »nową normalnością«, a my dysponujemy wiedzą o potrzebach naszych pracowników” – zauważa jedna z ekspertek
● Komunikacja skierowana do pracowników powinna była spójna, precyzyjna i uwzględniająca wytyczne rządu
● Ważna jest rola lidera, który zapewnia poczucie wspólnoty w trudnej sytuacji oraz informuje o stabilności firmy i braku chaotycznych działań