HM Inwest S.A., warszawska firma deweloperska, opracowała i przyjęła po raz pierwszy strategię odpowiedzialności społecznej. Podjęte działania zostały ujęte w trzech istotnych obszarach: czego wymagamy od siebie, jak wpływamy na nasze otoczenie oraz jak dbamy o klientów, którzy są jedną z najważniejszych grup interesariuszy spółki. Cele ujęte w strategii będą realizowane w 2017 i 2018 roku. Mają wzmocnić całość działań firmy, tak aby jej wpływ na otoczenie społeczne i środowiskowe stawał się coraz bardziej odpowiedzialny, transparentny i odpowiadał na potrzeby wszystkich grup interesariuszy firmy.
“HM Inwest jako firma deweloperska ma istotny wpływ na rozwój miast, społeczności lokalnych i rodzin. Wpływ ten mierzy się nie tylko oddanymi metrami kwadratowymi mieszkań, ale również zmianą, jaka zachodzi w przestrzeni wspólnej i w jakości życia rodzin. Jesteśmy świadomi odpowiedzialności, jaka na nas spoczywa w procesie dostarczania klientom bezpiecznych i komfortowych mieszkań oraz prowadzenia inwestycji i sprzedaży transparentnie, uczciwie i w zgodzie z etycznymi standardami. Chcemy, aby nasza firma rozwijała się w sposób zrównoważony, świadoma swojego wpływu na otoczenie społeczne i środowiskowe.” – mówi Piotr Hofman, Prezes Zarządu HM Inwest S.A.
Wśród priorytetów strategii odpowiedzialności społecznej znalazło się między innymi wzmocnienie działań wspierających rozwój społeczności lokalnych na terenach realizowanych inwestycji, w tym rozwój Programu Stypendialnego na warszawskiej Pradze Południe, wprowadzenie procedur potrzebnych do minimalizowania negatywnego wpływu na środowisko naturalne, wzmocnienie oferty dla rodzin szukających mieszkań, zwiększenie transparentności prowadzenia inwestycji budowlanych, a także stworzenie Kodeksu Etycznego Grupy Inwest. Pełna lista priorytetów i celów do zrealizowania w najbliższych dwóch latach dostępna jest na stronie internetowej przedsiębiorstwa: http://www.grupainwest.pl/odpowiedzialnosc-spoleczna.
Strategia odpowiedzialności społecznej została przygotowana na podstawie diagnozy obszarów wpływu przedsiębiorstwa na otoczenie społeczne i środowiskowe, którą przeprowadziły zewnętrzne ekspertki z MG Strategie CSR. Następnie, w ramach warsztatów z pracownikami i zarządem spółki, uzgodniony został kanon wartości, który leży u podstaw funkcjonowania firmy i przenika wszystkie realizowane przedsięwzięcia. Podczas warsztatów zidentyfikowane zostały wszystkie grupy interesariuszy, które otaczają przedsiębiorstwo – tak powstała mapa interesariuszy firmy. Efektem przeprowadzonego audytu i diagnozy CSR, a także odbytych warsztatów i spotkań, było uzgodnienie priorytetów firmy w obszarze społecznej odpowiedzialności oraz wyznaczenie celów na najbliższe dwa lata. 3 marca 2017 roku Zarząd spółki HM Inwest S.A. oficjalnie przyjął strategię CSR.