Gdyby piwo miało wąsy, to by się badało…

Listopad to taki miesiąc, kiedy zapuszczanie wąsa jest bardzo w modzie, wówczas każdy wyhodowany wąs to symbol walki z rakiem prostaty. W tym roku Kompania Piwowarska dołącza do akcji Movember, czyli Wąsopad, i za pośrednictwem swoich marek wspiera akcję informacyjną na temat raka jąder oraz prostaty. Lech Pils oraz Grolsch już hodują swoje wąsy, a Ty?

„Prostata, gruczoł krokowy, stercze – słowa tabu, a dotyczą wszystkich mężczyzn… Rak gruczołu krokowego to jeden z najczęściej występujących u mężczyzn nowotworów. Wstydzisz się o nim rozmawiać? My nie!” – wyjaśnia Ada Borucka, odpowiedzialna za media społecznościowe w Kompanii Piwowarskiej– „ Dlatego dołączamy się do ogólnoświatowej akcji Movember (Wąsopad). Od dziś nasze marki: Lech Premium, Lech Pils, Grolsch, Pilsner Urquell, Książęce zaczynają zapuszczać wąsy.”

Przez cały listopad na profilu korporacyjnym Kompanii Piwowarskiej na Facebook’u będzie można zobaczyć memy obrazujące butelki piwa z wąsami, a obok nich ważne informacje na temat profilaktyki i walki z rakiem prostaty u mężczyzn.

Lech już ma lekki zarost, a Ty?

Poprzez przyłączenie się do akcji Wąsopad, Kompania Piwowarska zachęca do dbania o męską część populacji i wysyła wezwanie do działania. Jak można pomóc i promować akcję?

  1. Zapuścić wąsa lub namówić do tego partnera, przyjaciela, męża.
  2. Upowszechnić informacje profilaktyczne, które przez cały listopad będą się pojawiały na fanpage’u Kompanii Piwowarskiej oraz na Twitterze
  3. Przyczepić sobie wąsy do swojego cover photo na Facebooku (Kompania Piwowarska przygotowała specjalny zestaw wąsów do wyboru w załączniku J)
  4. Badać się regularnie i namawiać do tego swoich przyjaciół.

Akcja Movember – o co chodzi?

Movember to międzynarodowa akcja, której celem jest edukowanie, ale też zbieranie funduszy na rzecz walki z rakiem prostaty. Choć zapoczątkowano ją w Australii, bardzo szybko przyłączyli się do niej panowie z pozostałych części świata. Jak tłumaczy Australijczyk Justin Coughlan, który jest jednym z twórców akcji: „Jeżeli nie nosisz zarostu na co dzień lub zgolisz swój stały zarost i zaczniesz go hodować na nowo, ludzie z otoczenia zaczynają Cię  pytać o przyczynę i wtedy można im wyjaśnić, co kryje się pod hasłem „ Movember” czyli „Wąsopad”.

MOVEMBER = MOustache + NoVEMBER

WĄSOPAD = WĄS + ListOPAD

Kompania Piwowarska od ubiegłego roku wspiera działania Fundacji Wygrajmy Zdrowie, organizatora akcji edukacyjnej „Prostata na lata”. Firma dołączyła do akcji przygotowując dla swoich pracowników serię artykułów i materiałów na temat zdrowia mężczyzn, profilaktyki i walki z rakiem prostaty. Dodatkowo, aby przełamać tabu i przyczynić się do zwiększenia świadomości mężczyzn na temat raka prostaty,  zaprosiła wszystkich mężczyzn w Kompanii Piwowarskiej do zapuszczenia wąsa! Za każde dodane na wewnętrznym portalu społecznościowym firmy zdjęcie przedstawiające pracownika z wąsem, zostało przeznaczone 100 zł na rzecz Fundacji Wygrajmy Zdrowie. W sumie do akcji dołączyło około 100 osób, dzięki czemu udało się uzbierać kwotę 10 000 zł.

„Akcja zdobyła duży pozytywny odzew, stąd w tym roku postanowiliśmy zaprosić naszych przyjaciół, współpracowników oraz konsumentów.” – wyjaśnia Ada Borucka i dodaje – „Także dla naszych fanów na Facebooku uruchomiliśmy konkurs, zachęcający do walki z rakiem prostaty, w którym do wygrania są czteropaki wybranego piwa. Do udziału zapraszamy nawet Panie, liczymy na ich kreatywność!”

Zadaniem uczestników jest umieszczenie w komentarzu pod postem konkursowym serii 4 swoich aktualnych zdjęć przedstawiających kolejne etapy zapuszczania wąsów  w ramach akcji. Więcej informacji na fanpage’u KP.