Gazeta.pl to jedyny portal w Polsce z „Deklaracją Redakcyjną” opisującą podejście i zasady działania jego dziennikarzy i dziennikarek. Sama deklaracja to jednak nie wszystko – redakcja publikuje także raporty zaangażowania pokazujące, w jaki sposób Gazeta.pl wywiązuje się ze zobowiązań wobec czytelniczek i czytelników. Kolejny raport, poświęcony działaniom podjętym w trzecim kwartale 2021 r., można już przeczytać na stronie portalu.
– Wydany przez nas w lipcu br. pierwszy kwartalny raport zaangażowania spotkał się z pozytywnym odzewem branży. Dodatkowo, dla nas był świetnym punktem wyjścia do ewaluacji projektów. Dlatego powstał drugi raport i planujemy kolejne – mówi Karolina Deling-Jóźwik, dyrektorka programowa Gazeta.pl. – Szczególnie jesteśmy dumni z tych działań z minionego kwartału, w które zaangażowali się mocno nasi czytelnicy i czytelniczki – takich, jak zbiórki charytatywne powiązane z konkretnym dziennikarskim tematem czy akcja „Stroje za asy”– dodaje Deling-Jóźwik.
Gazeta.pl ma ambicję, aby zmieniać świat na lepsze poprzez skupianie się na ważnych kwestiach społecznych i poruszanie trudnych tematów
Opublikowany właśnie raport zaangażowania podsumowuje te aktywności portalu w trzecim kwartale 2021. Przez ostatnie miesiące duży nacisk został położony na walkę z kryzysem klimatycznym. Latem br. dziennikarka Maria Mazurek wraz z naukowcami z Uniwersytetu Adama Mickiewicza wyprawiła się na Spitsbergen, aby relacjonować zachodzące tam w niezwykle szybkim tempie zmiany klimatu. Dodatkowo, redakcja wraz z Pracownią Zmiany zaangażowała się w akcję „Odbetonowani”, której celem jest zredukowanie powszechnej „betonozy” w duchu dziennikarstwa rozwiązań.
Raport zaangażowania Gazeta.pl w trzecim kwartale 2021 r. można znaleźć pod tym linkiem.