„Adoptuj pszczołę” to jedna z największych akcji crowdfundingowych w Polsce, dzięki której już po raz piąty tysiące osób będą mogły zaangażować się w pomaganie pszczołom miodnym i dziko żyjącym. Do wirtualnej adopcji pszczół wraz z Greenpeace po raz kolejny zaprosi portal Gazeta.pl – partner akcji.
W środę, 4 października br. redakcja Gazeta.pl będzie zachęcała swoich użytkowników do pomocy pszczołom poprzez wirtualną adopcję owadów, a także poprowadzi relację live ze zbiórki pieniędzy. Tego dnia zmieni się również logo portalu, w którym po raz kolejny znajdzie się pszczoła.
Na stronie głównej Gazeta.pl pojawi się szereg artykułów na temat życia pszczół i poświęcony im materiał wideo Gazeta.pl NOW oraz specjalny quiz o tych pożytecznych owadach. Dodatkowo, specjalnie dla fanów quizów przez cały okres trwania akcji w grze mobilnej Quiz & Go będzie dostępna plansza tematyczna poświęcona pszczołom.
Pszczoły można adoptować na stronie www.adoptujpszczole.pl do 14 listopada br., do końca dnia. Tegoroczna, piąta edycja „Adoptuj pszczołę” to naturalna kontynuacja dotychczasowych działań. Dzięki zbiórce powstanie m.in. Narodowa Strategia Ochrony Owadów Zapylających, a także kontynuowany będzie Wielki Spis Zapylaczy, czyli nowatorskie badania naukowe nad pszczołami miodnymi i dziko żyjącymi.
Akcja „Adoptuj pszczołę” będzie promowana w serwisach Gazeta.pl, na stronie głównej portalu, a także w ramach nowej oferty content marketingowej i natywnej – One Day Special.
W ubiegłorocznej edycji akcji ponad 8 tys. osób adoptowało prawie 120 tys. pszczół. W poprzednich latach udało się m.in. zebrać pieniądze na projekt naukowy, który pozwala lepiej poznawać życie tych owadów w Polsce, zbudować hotele dla pszczół samotnic i innych dziko żyjących zapylaczy w całym kraju, a także odbudować populację pszczół w Przyczynie Dolnej.