Frisco.pl zredukuje plastik o 50 proc.

Rezygnacja z tacek dla wybranych produktów, zwrotne opakowania zbiorcze, zmniejszenie liczby siatek przypadających na każde zakupy, wzrost udziału toreb papierowych oraz zamówienia „zero waste” – to działania, które zobowiązał się wprowadzić supermarket internetowy Frisco.pl, aby do końca 2020 roku ograniczyć zużycie plastiku o połowę.

Jeszcze w tym roku Frisco.pl zmniejszy do minimum liczbę tacek, w których dostarczane są świeże produkty. Dzięki optymalizacji procesu pakowania zakupów, zostanie również ograniczona liczba zużywanych siatek. Klienci będą mogli zamówić jedno większe opakowanie zbiorcze, zamiast kilku mniejszych, a wszystko za sprawą zwiększenia liczby gramatur na stronie sklepu. Testowana będzie również dodatkowa opcja pakowania „zero waste”, która umożliwi zamówienie produktów świeżych bez opakowań. W 2020 roku planowane jest wprowadzenie systemu kaucjonowania opakowań zwrotnych na owoce i warzywa.

We wprowadzeniu zmian pomoże uruchomienie w maju nowego centrum logistycznego. Pozwoli ono na równoczesne rozwijanie różnych modeli biznesowych oraz zwiększenie elastyczności procesów logistycznych.

– Zdajemy sobie sprawę, że Frisco.pl jako lider warszawskiego rynku zakupów spożywczych online kształtuje standardy, dlatego w trosce o środowisko podjęliśmy się zadania, jakim jest ograniczenie zużycia plastiku o połowę. Wdrożenie takiego rozwiązania wymaga licznych testów, które wkrótce będziemy mogli przeprowadzić w naszym nowym magazynie. Kluczowe jest dla nas, by zachować najwyższe standardy związane z bezpieczeństwem i jakością dostarczanych produktów, którą tak doceniają nasi klienci – mówi Grzegorz Bielecki, prezes Frisco.pl.

Wykorzystywany we Frisco.pl plastik w 100% nadaje się do recyclingu. E-supermarket, jako jeden z nielicznych odbiera od klientów wszystkie zużyte opakowania, by mogły trafić do recyklingu i zostać ponownie wykorzystane. Klienci mają również możliwość zamiany toreb plastikowych na papierowe podczas finalizacji zamówienia.