Firma Clé de Peau Beauté wspiera edukację dziewcząt

The #KeyToABetterWorld lies in unlocking the power of girls through Education, Employment, and Empowerment.

Clé de Peau Beauté, globalna marka luksusowych produktów do pielęgnacji skóry i makijażu, ogłasza rozpoczęcie drugiego roku wieloletniej współpracy z UNICEF-em. Partnerstwo ma na celu zwiększenie dostępu do nauczania STEM (nauki, technologii, inżynierii i matematyki) dla dziewcząt, a także zapewnienie im szerszych możliwości edukacji i zdobywania przyszłościowych kompetencji, co pozwoli uwolnić ich potencjał dzięki zdobytej wiedzy. Marka przeznaczy część zysków ze światowej sprzedaży produktu The Serum na wsparcie realizacji programu UNICEF na rzecz edukacji i upodmiotowienia dziewcząt m.in. w Bangladeszu, Kirgistanie i Nigrze. Inicjatywa będzie prowadzona stacjonarnie w maju i czerwcu, a od maja do 31 grudnia w trybie online.

Obecnie na świecie żyje ok. 600 mln nastoletnich dziewcząt. Wiele z nich – zwłaszcza w krajach rozwijających się – podlega nieproporcjonalnemu wykluczeniu, jeśli chodzi o możliwości uzyskania kluczowego wykształcenia i zdobycia najważniejszych umiejętności, w szczególności w dziedzinie STEM. Problem ten nabiera szczególnego znaczenia w sytuacji, w której ponad 90% stanowisk pracy na świecie wiąże się w jakiś sposób z umiejętnościami cyfrowymi. Bez ich nabycia i praktycznego doświadczenia w posługiwaniu się nimi dziewczęta znajdą się w trudniejszej pozycji na rynku pracy, borykając się z dodatkowymi barierami w osiągnięciu na nim konkurencyjności.

Pandemia skomplikowała życie i edukację milionów dziewcząt na całym świecie, pokazując jednocześnie, jak bardzo palącym problemem jest włączenie cyfrowe w świecie, który coraz bardziej uzależniony jest od technologii. W sytuacji, w której świat niejako od nowa tworzy systemy nauczania, aby dostosować się do rzeczywistości pandemicznej, Clé de Peau Beauté wspólnie z UNICEF-em opracowują wzorzec budowania umiejętności dziewcząt i młodych kobiet zarówno na obecne czasy kryzysu, jak i z myślą o przyszłości.

Dzięki funduszom przekazanym UNICEF-owi z zeszłorocznych zysków ze sprzedaży The Serum udało się przyspieszyć na całym świecie realizację inicjatyw, które pozwalają dziewczętom pokonywać bariery w edukacji i wyzwalać tkwiący w nich potencjał.

Źródło:  Clé de Peau Beautéianie.