FedEx Express wspiera edukację młodych polskich przedsiębiorców

FedEx Express Polska we współpracy z Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości wspiera projekty z zakresu edukacji ekonomicznej, skierowane do uczniów szkół ponadgimnazjalnych z całej Polski. W ramach współpracy firma zaangażowała się m.in. w organizację tegorocznych edycji programów takich, jak „Dzień przedsiębiorczości” czy „Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo”.

– Każdego dnia FedEx łączy ludzi i możliwości. Inicjatywy prowadzone przez Fundację są bliskie filozofii i wartościom, którym hołdujemy w FedEx, dlatego cieszymy się mogąc wesprzeć tego typu przedsięwzięcia – mówi Łukasz Wróbel, Managing Director Ground Operations, FedEx Express Polska Sp. z o.o. Wspierając dziś edukację młodych ludzi, inwestujemy w rozwój całych gospodarek jutra – dodaje Łukasz Wróbel, który został również zaproszony do Rady Fundacji, organu, który zarządza od strony merytorycznej wszystkimi programami.

Flagowym projektem Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości, wspieranym przez FedEx Express jest „Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo”. W ramach kierowanego do uczniów liceów i techników programu, powstaną małe przedsiębiorstwa, w których rozwoju pomogą eksperci firm partnerskich. Założyciele najlepiej funkcjonującego przedsiębiorstwa już za kilka dni będą reprezentować Polskę na finałach Company of the Year Competition w Belgradzie, podczas których konkurować będzie 30 drużyn z całej Europy. Młode przedsiębiorstwa ubiegały się również o FedEx Access Award, nagrodę przeznaczoną dla przedsiębiorstwa, którego projekt najbardziej sprzyja idei globalnej łączności.

Kolejnym, wspieranym przez FedEx programem jest „Dzień przedsiębiorczości”. Jego ideą jest włączenie środowiska przedsiębiorców w edukację młodych ludzi oraz stworzenie nowatorskiej płaszczyzny przekazywania młodzieży wiedzy o funkcjonowaniu rynku pracy. Podczas jednodniowej praktyki, uczeń towarzyszy pracownikowi wybranej przez siebie firmy czy instytucji przez kilka godzin zwyczajnego dnia pracy. W tym czasie zapoznaje się ze stanowiskiem pracy, zakresem obowiązków, wykonuje proste zadania, zyskując w ten sposób informacje na temat predyspozycji, wymaganego wykształcenia i niezbędnych w wybranej pracy umiejętności i doświadczeń.

W tegorocznej edycji programu, trójka młodych ludzi miała okazję poznać specyfikę pracy w obszarach operacji, marketingu i obsługi klienta FedEx Express Polska. Dzięki praktykom, uczestnicy mogli zweryfikować swoje wyobrażenia na temat pracy w interesującym ich zawodzie, a także dowiedzieć się więcej o predyspozycjach i umiejętnościach niezbędnych do osiągnięcia sukcesu na rynku pracy.

Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości jest częścią Junior Achievement Wordlwide – jednej z największych organizacji edukacji ekonomicznej, działającej w 118 krajach. FedEx Express wspiera działania Junior Achievement Worldwide od 17 lat. Wspieranie idei globalnej przedsiębiorczości stanowi jeden z filarów strategii FedEx w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu, realizowanej poprzez program FedEx Cares. W 2016 roku FedEx zobowiązał się zainwestować 200 milionów USD we wsparcie 200 społeczności do roku 2020.