Jedna z największych firm branży energetycznej w Polsce, ponownie dołącza do grona partnerów Kolejorza. Firma, która od lat wspiera sportową aktywność dzieci i młodzieży, nadal będzie sponsorem tytularnym turnieju Lech Cup. Dodatkowo Enea została Oficjalnym Partnerem Akademii Lecha Poznań.
Akademia Lecha Poznań to jedna z największych i najbardziej uznanych szkółek w naszej części Europy. To właśnie z Kolejorza krok w stronę europejskiej piłki wykonali reprezentanci Polski, m.in. Jakub Moder, Jan Bednarek, Tomasz Kędziora czy Kamil Jóźwiak.
– Nasza akademia cały czas się rozwija nie tylko jeśli chodzi o szkolenie, zaplecze sportowe, ale też o infrastrukturę. Dowodem tego jest powstające we Wronkach Centrum Badawczo-Rozwojowe, które jeszcze bardziej przyczyni się do rozwoju młodych graczy – mówi Jan Wojciak, dyr. sprzedaży B2B w Lechu Poznań.
– Bardzo nas cieszy, że nasza praca jest zauważana i od teraz będzie wspierana przez przedsiębiorstwo, które od lat dba o aktywność dzieci i młodzieży. Miło nam powitać firmę Enea jako Oficjalnego Partnera Akademii Lecha Poznań – dodaje Jan Wojciak.
Poza współpracą ze akademią Kolejorza, umowa podpisana pomiędzy Lechem a Eneą zakłada, że czternasta edycja jednego z największych europejskich turniejów zrzeszających zespoły z czołowych akademii piłkarskich naszego kontynentu ponownie będzie nosić nazwę Enea Lech Cup. Współpraca obu podmiotów to efekt tego, że przez ostatnie lata turniej zdobył renomę na międzynarodowej arenie, a także wśród przedstawicieli europejskich klubów. Na przestrzeni lat okazję na występ w stolicy Wielkopolski mieli dwunastolatkowie takich klubów, jak: FC Barcelona, Inter Mediolan, Manchester City, Chelsea FC, Hertha BSC czy Bayern Monachium oraz SL Benfika.
Zaangażowanie spółki energetycznej w Akademię Lecha Poznań i turniej piłkarski wpisuje się w prowadzoną od kilku lat inicjatywę Enei Akademii Sportu – cyklu zajęć i imprez wspierających aktywność dzieci i młodzieży na terenie działania Grupy Enea.
– Wsparcie Akademii Lecha Poznań i turnieju Enea Lech Cup, to kontynuacja konsekwentnych działań i zaangażowania Enei w rozwój sportowych pasji dzieci i młodzieży, co jest jednym z kluczowych celów naszej społecznej odpowiedzialności. Enea jest obecna w sporcie profesjonalnym, ale zawsze w połączeniu z promocją aktywności najmłodszych zawodników. Piłka nożna to w Polsce bardzo popularna dyscyplina, liczę że dzięki naszemu zaangażowaniu jeszcze więcej młodych zawodników będzie miało szanse na rozwój pod profesjonalnym okiem trenerskim, a w przyszłości szanse na grę w Lechu, a nawet reprezentacji kraju – powiedziała Anna Lutek, dyr. Departamentu PR i Komunikacji w Enei.
Firma od lat zaangażowana jest w sponsorowanie wydarzeń sportowych i polskich sportowców. Wspiera m.in. wioślarzy, tenisistów stołowych i zapaśników, jest sponsorem tytularnym drużyn siatkarskich i koszykarskich w północno-zachodniej Polsce oraz imprez triathlonowych. Jest też sponsorem PKOl oraz Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej i zachęca do wspólnego kibicowania Polakom startującym w Tokio w kampanii #RazemPoEmocje.
Źródło: Enea