Od 13 do 15 maja Wrocław zamieni się w prawdziwą mekkę studentów – ruszają Ekonomalia 2015, których sponsorem jest marka Piast. Na uczestników czekają koncerty i wiele innych atrakcji, w tym EKOakcja „Daj śmieciom kosza”.
Ekonomalia 2015, organizowane przez studentów Uniwersytetu Ekonomicznego, to wyjątkowa okazja do zabawy w rytmach hip-hopu i reggae. Oprócz świetnej muzyki na wszystkich uczestników Ekonomaliów 2015 czeka wiele atrakcji.
Sponsorem tegorocznych Ekonomaliów jest marka Piast, od lat związana z Wrocławiem i Dolnym Śląskiem. Cieszymy się, że razem z marką Piast możemy być częścią tego wyjątkowego święta wrocławskich studentów, jakim są Ekonomalia. Wspieranie lokalnych wydarzeń jest dla nas niezmiernie ważne. Czujemy się związani z Dolnym Śląskiem, dlatego chcemy aktywnie uczestniczyć w życiu regionu – mówi Agnieszka Filek, Brand Manager marki Piast.
Firma Carlsberg Polska, do której należy marka Piast, już od kilku lat zachęca uczestników imprez plenerowych do dbania o środowisko. Flagową inicjatywą propagującą ekologiczne postawy jest EKOakcja „Daj śmieciom kosza”, której celem jest apelowanie o niezaśmiecanie terenów zielonych i rekreacyjnych oraz promocja recyklingu i segregacji opakowań. Podczas Ekonomaliów 2015 zostanie zorganizowana specjalna EKOstrefa – punkt, do którego można będzie oddać zużyte opakowania po piwie, zebrane z terenu wydarzenia. W zamian, pełnoletni uczestnicy tej akcji będą nagradzani gadżetami – ekolatarkami i drewnianymi jojo. W inicjatywę zaangażowani są studenci Uniwersytetu Ekonomicznego, którzy w ramach wolontariatu będą obsługiwać EKOstrefę.
O proekologiczne przetworzenie zebranych podczas akcji opakowań zadba Organizacja Odzysku KOBA.
Ekonomalia są doskonałą okazją, by poprzez zabawę i edukację wzmacniać wśród wielkiej społeczności studentów świadomość ekologiczną, propagując dbałość o otoczenie i segregację opakowań. Akcję „Daj śmieciom kosza” przeprowadzamy już od ponad pięciu lat na dużych wydarzeniach. Mamy nadzieję, że ta inicjatywa spotka się z pozytywnym odzewem, a jej ekologiczne przesłanie będzie towarzyszyć uczestnikom Ekonomaliów również po zakończeniu imprezy – mówi Jagoda Jastrzębska, Kierownik ds. Rozwoju Odpowiedzialnego Biznesu w Carlsberg Polska.
Studenci-wolontariusze oprócz dystrybucji EKOulotek, zawierających mechanizm akcji oraz treści edukacyjne, będą także propagować odpowiedzialną, rozważną konsumpcję alkoholu, rozdając specjalne opaski fluorescencyjne z napisem „Drink Responsibly”.