Edukacja na rzecz odpowiedzialnego spożycia alkoholu

fot. Pixabay.com

Brown-Forman – firma zajmująca się produkcją i dystrybucją wyrobów spirytusowych i win – aktywnie angażuje się w realizację polityki odpowiedzialnego spożywania alkoholu.

Brown-Forman prowadzi szereg działań edukacyjnych upowszechniających rozsądną konsumpcję wyrobów alkoholowych.

– Mamy pełną świadomość, że bycie częścią tej branży oznacza bezwzględny obowiązek szerzenia edukacji w zakresie odpowiedzialnego korzystania z naszych produktów. Staramy się kreować kulturę umiarkowanego spożycia, zmieniać upodobania Polaków oraz ich sposób picia alkoholu. Poprzez silny rozwój marek premium, wpływamy na zmianę trendów w konsumpcji alkoholu – dziś Polacy zamiast więcej piją lepiej, sięgają po alkohol ze względu na jego walory smakowe i po to w coraz większej części – go konsumują. Ponadto oczywiście – wszystko, co robimy opieramy o wewnętrzne i branżowe kodeksy etyczne. – mówi Katarzyna Obuchowicz z firmy Brown-Forman.

Już od pierwszych dni, każdy pracownik firmy jest edukowany, w jaki sposób odpowiedzialnie obchodzić się z produktami alkoholowymi, ich promowaniem, serwowaniem i konsumpcją. Co roku od wielu już lat firma organizuje „Miesiąc odpowiedzialności”, w ramach którego bardzo zintensyfikowane są różne działania edukacyjne (szkolenia, warsztaty z ekspertami etc.), poświęcone kształtowaniu kultury odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu.

Te ciągłe działania edukacyjne skierowane zarówno do pracowników, jak i konsumentów mimo, że rozłożone na lata – są bardzo skuteczne. Ci, którzy są już wyedukowani, mają odpowiednią wiedzę, znają działanie alkoholu i jego wpływ na organizm – później są w stanie dokonywać świadomych wyborów, jak również edukować innych.

– Jesteśmy firmą otwartą, bazującą na mocnych relacjach z odbiorcami. Wszystkich naszych konsumentów traktujemy jak własnych przyjaciół, to jest w pewnym sensie filozofia naszego biznesu, którą nazywamy „Friends for life”. Jeśli o swoich przyjaciół dbamy, chcemy, żeby mieli dobre życie, byli zdrowi i absolutnie nie chcemy ich narażać na jakiekolwiek niebezpieczeństwo – to podejście wobec konsumentów jest dokładnie takie samo. Chcemy żeby również dobrze sobie radzili i korzystali z naszych produktów w najfajniejszych okazjach swojego życia. Do tego potrzebna jest ta świadomość, poczucie odpowiedzialności i umiarkowanie, o którym tak dużo mówimy – dodaje Katarzyna Obuchowicz.

Dane dotyczące spożycia alkoholu pokazują, że edukacja przynosi efekty. Jak podaje Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, obecnie ok 80% Polaków pije alkohol w sposób umiarkowany, około 10% spożywa go w sposób problemowy, a co 8 dorosły Polak nie pije wcale alkoholu. Jeszcze 10 lat temu 14% kobiet przyznawało się do spożywania alkoholu w ciąży, dziś jest to 6% kobiet.