Koncepcja najnowszej kampanii EDP odnosi się do zjawiska określanego jako “zmiana poznawcza” (ang. overiew effect) zaobserwowanego u astronautów różnych narodowości oglądających Ziemię z kosmosu. Naukowcy scharakteryzowali ten efekt jako stan zachwytu o cechach auto przemiany, wywołujący nieoczekiwane emocje oraz zwiększone poczucie więzi z innymi ludźmi i Ziemią. Efekt ten może powodować zmiany w postrzeganiu siebie i systemie wartości. “Zjednoczeni dla wspaniałego świata” to motto globalnej kampanii EDP, która przedstawia projekty realizowane przez markę na całym świecie jako przykłady skutecznej transformacji.
W poszukiwaniu szerszej perspektywy
Akcja spotu rozgrywa się na Księżycu, gdzie sześcioro astronautek i astronautów obserwuje Ziemię z kosmosu, ciesząc się wspólnym doświadczeniem i pięknem naszej planety. W tym gronie znaleźli się astronauci z różnych stron świata, takich jak Europa, Ameryka Północna, Ameryka Łacińska, czy region Azji i Pacyfiku, czyli miejsc, w których grupa EDP realizuje swoje projekty. Astronauci śpiewają piosenkę Louisa Armstronga “What a Wonderful World”, jako odę do naszej planety przypominając o jej pięknie i podkreślając znaczenie globalnej współpracy w zakresie ochrony klimatu.
Nawiązując do cytatu laureata Nagrody Nobla José Saramago “Musisz opuścić wyspę, aby zobaczyć wyspę“, EDP tworzy inspirującą narrację i wyjątkowe doświadczenie. Firma przypomina, jak często przyjmujemy zrównoważony rozwój za coś oczywistego, jednocześnie, zapominając, że ochrona planety wymaga od nas konsekwencji. Autorzy kampanii zwracają uwagę na potrzebę poszukiwania tzw. szerszej perspektywy, która ułatwia zrozumienie problemu, a docelowo znalezienie optymalnego rozwiązania.
Zielona energia nadzieją dla zrównoważonej planety
Świat stoi przed jednym z największych wyzwań wszech czasów i każdy z nas powinien wykorzystać swój potencjał w walce ze zmianami klimatu. Musimy jednak działać wspólnie, realizując transformację energetyczną bez barier. Zielona energia jest rozwiązaniem, które pozwoli zachować zrównoważoną planetę.
Grupa EDP wykorzystuje potencjał wiatru, wody i słońca do produkcji w pełni zielonej energii. Celem grupy jest całkowite ograniczenie emisji CO2 do 2030 roku i osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2040 roku. Sukces tej strategii zależy od działań podejmowanych wspólnie z klientami, dostawcami, społecznościami i decydentami. Wciąż jest wiele do zrobienia, aby zapewnić zrównoważoną przyszłość dla wszystkich. EDP podejmuję wyzwanie, żeby zachować ten wspaniały świat.
Znaleźliśmy się w sytuacji, w której kryzys klimatyczny stał się niezaprzeczalny, a przejście na odnawialne źródła energii odgrywa kluczową rolę w ochronie planety. Kwestia ta staje się coraz bardziej istotna w międzynarodowej debacie i wymaga pełnej globalnej współpracy. Niedawno grupa EDP wzmocniła swoje zaangażowanie w proces transformacji energetycznej i z dumą obserwuje, że jej ambicje są doceniane przez instytucje takie jak Organizacja Narodów Zjednoczonych. Jednak nasza planeta wzywa do bardziej intensywnych, wspólnych działań. Narody, rządy, rodziny i firmy muszą się zjednoczyć dla przyszłości Ziemi – mówi Vera Pinto Pereira, Członkini zarządu EDP.
EDP partnerem transformacji energetycznej
Oprócz głównego filmu, który był emitowany w międzynarodowych mediach, takich jak Financial Times, Euronews, Bloomberg i CNBC, między innymi w telewizji i mediach społecznościowych, EDP przygotowało dodatkowe materiały, w tym pięć spotów, prezentujących projekty odnawialnych źródeł energii zainstalowanych przez markę na różnych kluczowych rynkach. Wszystkie te projekty ilustrują trzydziestoletnie zaangażowanie EDP w rozwój odnawialnych źródeł energii oraz o potwierdzają aktywny wkład grupy w działania na rzecz planety. Przedstawiona w marcu strategia przewiduje globalne inwestycje w wysokości 25 miliardów euro w transformację energetyczną.
Zobowiązując się do bycia w 100% zielonym do 2030 roku, EDP zakłada ważne cele dekarbonizacji i pomaga przyspieszyć transformację energetyczną. Firma dąży do wykorzystania wyłącznie odnawialnych źródeł energii do końca dekady. Pracuje nad tym, aby coraz więcej instytucji, klientów i partnerów uczestniczyło w tej zmianie. Za przygotowanie koncepcji kreatywnej kampanii odpowiadała agencja kreatywna Havas, a za realizację projektu Krypton.