Dzień na U dla zdrowia

joanna jabłczyńska

15 października, w Dzień Zdrowia Piersi, Fundacja Rak’n’Roll w partnerstwie z Avon Kontra Rak Piersi wystartowała z kampanią Dzień na U, która zachęca kobiety do regularnych badań.  Dzień na U to czas, którego raz w roku potrzebuje każda kobieta, by zrobić badanie USG piersi i potwierdzić ich zdrowie.

Kampanię promuje emocjonalny spot w reżyserii Karoliny Lewickiej z udziałem Justyny Święs i Andrzeja Smolika. Film pokazuje, że życie składa się z dni, wszystkie są podobne, ale nie wszystkie tak samo ważne. Jest dzień, który znaczy więcej niż inne. To dzień na U. Film uświadamia kobietom, że dla siebie są w stanie odłożyć ważne sprawy, codzienne obowiązki i zaplanować czas na badanie.

Dodajmy do kalendarza Dzień na U

Kampanię rozpoczęły działania teaserowe w social mediach. Znane gwiazdy i influencerki, jak Joanna Jabłczyńska, Aleksandra Żuraw, Barbara Wrońska, Aleksandra Hamkało, Joanna Balasz, Anna Markowska, Agnieszka Lili Antoniak czy Małgorzata Rozenek-Majdan, na jeden dzień zniknęły ze swoich profili w social mediach, pokazując, że nic nie jest tak ważne, jak własne zdrowie.

Dodatkowo we współpracy More Than Real postał U-filtr, za pomocą którego kobiety mogą zmienić zdjęcie profilowe na Facebooku i Instagramie i pokazać, że zaplanowały już swój Dzień na U.

W badaniu etnograficznym “Badanie piersi Rak’n’Roll” spytaliśmy młode kobiety dlaczego nie robią regularnie USG. Jednym z powodów był brak czasu – mówi Joanna Rokoszewska-Łojko z Fundacji Rak’n’Roll. W biegu i natłoku codziennych zajęć kobiety często zapominają o piersiach. A przecież troska o ich zdrowie jest formą dbania o siebie tak samo oczywistą jak wizyta u kosmetyczki, fryzjera czy w klubie fitness! Stąd pomysł, by dodać do kalendarza Dzień na U i umożliwić przeprowadzenie badania! – dodaje.

W ramach kampanii Dzień na U, AVON dofinansował 10 tysięcy badań USG piersi. Można z nich skorzystać w Gabinetach USG z Różową Wstążką, zlokalizowanych w całej Polsce. Na stronie dziennau.pl można znaleźć adresy wszystkich placówek biorących udział w akcji.

Dzień na U jak USG

Chcemy, by kobiety znalazły jeden dzień w roku na USG, dlatego głośno o tym mówimy i umożliwiamy im to. W tym roku dofinansowaliśmy rekordową liczbę badań w historii kampanii AVON Kontra Rak Piersi. Ponadto nasze Ambasadorki Piękna dołączyły do najpopularniejszych influencerek i 15 października wzięły Dzień na U, by pokazać swoim przyjaciółkom, koleżankom, klientkom, jak ważne jest znalezienie czasu, by potwierdzić zdrowie swoich piersi – podkreśla Anna Jakubowski, Dyrektor Generalna AVON Cosmetics Polska.