17 listopada w całej Polsce obchodzony jest Dzień bez Długów.
Dzień bez Długów jest częścią kampanii edukacyjnej Nasze Długi, zainicjowanej przez Grupę KRUK. Jej celem jest edukacja społeczna w zakresie zarządzania domowymi finansami oraz wskazanie możliwych rozwiązań w sytuacji zadłużenia. Provident Polska włączył się do akcji, planując w dniach 16-20 listopada szereg działań skierowanych do swoich pracowników, koncentrujących się wokół idei odpowiedzialnego pożyczania.
Dzień bez Długów doskonale wpisuje się w prowadzone przez Providenta działania edukacyjne, zwiększające poziom świadomości finansowej oraz kształtujące pozytywne nawyki w zakresie zarządzania budżetem domowym. To także realizacja idei odpowiedzialnego pożyczania, którą rozumiemy jako działanie w interesie klienta i w trosce o jego potrzeby – mówi Gabriela Bar, Kierownik ds. Społecznej Odpowiedzialności Biznesu Provident Polska.
Provident, jako lider branży pożyczek gotówkowych, chce wyznaczać standardy i dawać przykłady do naśladowania. Jednym z nich jest branie odpowiedzialności za to, jak i komu udzielane są pożyczki. Dlatego też przed podpisaniem umowy priorytetem jest ocena zdolności kredytowej konsumenta, badanie ryzyka kredytowego, a także ustalenie wysokości rat dopasowanych do możliwości finansowych klienta. Ponadto, w każdym momencie współpracy, od udzielenia pożyczki, aż do końcowej spłaty firma dba o to, aby komunikaty i przekazywane informacje były przystępne, zrozumiałe, umowy przejrzyste, a reklamacje starannie monitorowane.
Cieszy nas, że Grupa KRUK może wspólnie z Providentem budować świadomość finansową Polaków. Dzień bez Długów to dobry moment dla osób zadłużonych, by skontaktowały się z wierzycielem, zwłaszcza jeśli do tej pory tego unikały – mówi Iwona Słomska, członek zarządu KRUK S.A. – Szczera rozmowa o zadłużeniu pozwoli znaleźć najkorzystniejsze rozwiązanie. Dzięki temu krok po kroku osoby te rozwiążą problem zadłużenia – dodaje.
Odpowiedzialność za klienta to także pomoc ze strony Providenta w przypadku wystąpienia trudności w spłacie. Już przy pierwszym pojawieniu się problemu ze spłatą pracownicy firmy szukają indywidualnych rozwiązań, najlepszych i najbezpieczniejszych dla obu stron. Dodatkowo, oferta Providenta daje możliwość klientom w trudnych momentach na okresowe wstrzymanie płatności, aby nie dopuścić do zwiększania zaległości i tym samym zmniejszyć ryzyko pogłębienia się jego trudnej sytuacji.