Celem programu jest inspirowanie firm, prowadzących działalność w Polsce, do podejmowania konkretnych oraz odważnych wyzwań. Do pierwszej edycji Climate Leadership zgłosiło się 10 firm, które otrzymały wsparcie ekspertów ze świata nauki, administracji oraz organizacji pozarządowych.
Wśród firm, które wzięły udział w projekcie znalazły się: Auchan Polska, Bank Ochrony Środowiska (BOŚ), BNP Paribas Bank Polska, Carrefour Polska, Coca Cola HBC Polska, ERGO Hestia, Grupa Żywiec, IKEA Retail Polska oraz IKEA Distribution Services, Orange Polska, a także Żywiec Zdrój.
Przy okazji startu drugiej edycji programu Climate Leadership organizowanego przez centrum UNEP/GRID, Havas PR Warsaw poinformował o wsparciu komunikacyjnym akcji. Po stronie agencji leżą działania związane z media relations, doradztwem wizerunkowym oraz obsługą kanałów społecznościowych programu.
Projekt jest realizowany w całości pro bono, a za jego przebieg odpowiada zespół pod kierownictwem Anny Drewniak, w skład którego wchodzą: Paulina Kirycka oraz Paweł Tamioła. – Cieszymy się z możliwości partnerstwa w drugiej edycji programu. Pierwsza pokazała, że realne zmiany w biznesie na rzecz neutralności klimatycznej są możliwe, firmy podjęły konkretne zobowiązania środowiskowe, z którymi można zapoznać się czytając obszerną publikację podsumowującą ubiegłoroczną edycję – mówi Anna Drewniak, Consulting Director w Havas PR Warsaw.