Biedronka rozwija system przekazywania niesprzedanej, ale nadającej się do spożycia żywności. Obecnie sieć prowadzi nową akcję – w maju w Biedronce do oferty weszła Dobra torba, wykonana z papieru. Kosztuje 69 gr/szt., a 20 gr z każdej sprzedanej torby trafi do Banków Żywności.
Dobra Torba to pierwsza w Biedronce papierowa torba. Jest wykonana z papieru w 50 proc. pochodzącego z recyclingu. Dodatkowo dzięki zakupowi torby klienci przyczynią się do wspierania działań Banków Żywności. Torba jest obecnie dostępna dla klientów ponad 650 sklepów sieci, m.in. w Warszawie i okolicach, Łodzi, Krakowie, Szczecinie, Poznaniu, Trójmieście, Koszalinie, Świnoujściu, Wrocławiu, Opolu i na Śląsku.
Wsparcie dla Banków Żywności
– Prowadzimy różnorodne działania, mające na celu zapobieganie marnowaniu żywności. Przekazywanie nadwyżek żywności organizacjom pomocowym, w tym Bankom Żywności, to ich bardzo istotna część. W samym 2018 r. Biedronka przekazała 4 876 ton żywności, co pozwoliło przygotować 9,75 miliona posiłków. Teraz ruszamy z nowym projektem Dobra Torba, dzięki któremu Banki Żywności otrzymywać będą dodatkowe wsparcie – mówi Sylwia Krzyżycka, dyrektor działu ochrony środowiska z Jeronimo Martins Polska S.A.
Program przekazywania nadwyżek żywności działa aktualnie w ponad 1300 sklepów Biedronka w całej Polsce. W skali kraju żywność trafia do ponad 70 organizacji: zarówno tych dużych, jak Caritas Polska i Caritas Diecezjalne, czy Federacji Polskich Banków Żywności, jak i pojedynczych, mniejszych organizacji. Sieć ciągle poszukuje też kolejnych organizacji pożytku publicznego zainteresowanych odbiorem nadwyżek żywności ze sklepów Biedronka.
Nie dla marnowania jedzenia
– Cieszymy się, że nasz długoletni partner rozszerza swoje działania w ramach programu odpowiedzialności społecznej, nie tylko wprowadzając alternatywę dla plastikowych toreb, ale przede wszystkim wspierając w nowym wymiarze politykę przeciwdziałania marnowaniu żywności. Otrzymane dzięki sprzedaży Dobrej Torby środki przeznaczymy na działania Banków Żywności związane z odbiorem i dystrybucją żywności z sieci handlowych, w tym na koszty transportu i magazynowania. 1 zł umożliwia Bankom Żywności uratowanie 8 kg produktów spożywczych, z których można przygotować aż 16 posiłków – mówi Marek Borowski, prezes Federacji Polskich Banków Żywności.
W ramach programu, prowadzonego przez Biedronkę i jej partnerów, produkty są przekazywane na zasadzie darowizny. Wśród nich znajdują się te z bliskim terminem przydatności do spożycia, z uszkodzonym opakowaniem, a także dojrzałe owoce i warzywa. Prawie 70% przekazywanych towarów stanowią świeże mięso, wędliny, wyroby garmażeryjne oraz ryby.
Więcej informacji o działaniach Biedronki i Banków Żywności oraz kampanii na stronie https://www.biedronka.pl/pl/dobratorba.