LUX MED Stomatologia wprowadziła pilotażowo do swojej oferty technologię DenToGo firmy Straumann. Rozwiązanie to umożliwia zdalną ocenę stanu zdrowia i higieny jamy ustnej przy pomocy smartfona wyposażonego w aparat z dedykowaną aplikacją, sprzężoną z chmurą danych i działającym w niej algorytmem sztucznej inteligencji.
Pacjent może samodzielnie i w dogodnym dla siebie miejscu i czasie wykonać skan swojego uzębienia. Przesłane za pośrednictwem aplikacji dane są następnie poddawane analizie w chmurze i przekazywane do lekarza, który dokonuje specjalistycznej oceny i wystawia odpowiednie zalecenia. Technologia znajdzie w pierwszej kolejności zastosowanie w badaniach przesiewowych, profilaktyce stomatologicznej a także w ortodoncji i wczesnym wykrywaniu chorób dziąseł (periodontologii).
– Działamy w zgodzie ze strategią Connected Health, której celem jest dostarczanie opieki zdrowotnej pacjentowi niezależnie od miejsca i czasu. Chcemy angażować pacjentów w proces leczenia i wychodzić poza stacjonarne placówki wszędzie tam, gdzie jest to możliwe – mówi Anna Rulkiewicz, Prezes Grupy LUX MED.
– Pilotażowo wprowadzamy rozwiązanie, którego model działania na trwałe zmieni to, jak postrzegamy opiekę stomatologiczną. Przełomowość metody polega m.in. na odczarowaniu tkwiącego w pacjentach lęku przed fotelem dentystycznym. Aby dokonać wstępnej diagnozy stanu zdrowia jamy ustnej, pacjentka lub pacjent w ogóle nie będą musieli fizycznie na tym fotelu siadać – a u wielu z nich już samo to jest źródłem stresu! – mówi Daniel Petryczkiewicz, szef projektu rozwoju stomatologii w Grupie LUX MED
Grupa LUX MED tworzy dziś największą w Polsce sieć oferującą usługi dentystyczne. Do dyspozycji pacjentów ma ponad dwieście foteli stomatologicznych.