DHL Global Forwarding, lider frachtu lotniczego i morskiego, wchodzący w skład Deutsche Post DHL Group, posumował pierwszy kwartał roku 2016 współpracy z Polską Akcją Humanitarną. Firma od 2011 r. wspiera organizację, angażując się w akcję „Pajacyk”.
Jak wynika z najnowszego raportu DHL Global Forwarding w I kwartale br. firma ufundowała kolejnych 8,5 tys. ciepłych posiłków dla dzieci najbardziej tego potrzebujących. Celem inicjatywy DHL Global Forwarding „JEDNA PRZESYŁKA = JEDEN POSIŁEK” jest zbieranie funduszy na program mający na celu walkę z niedożywieniem dzieci poprzez finansowanie obiadów w szkołach i świetlicach środowiskowych. Jak wskazuje sama nazwa, za każdą zrealizowaną z DHL Global Forwarding przesyłkę, spedytor funduje jeden ciepły posiłek. Dzięki zaangażowaniu firmy oraz partnerów biznesowych, firma ufundowała dotąd ponad 358 tys. gorących posiłków.
Nierówności społeczne są coraz bardziej widoczne wśród krajów wysokorozwiniętych – w tym również w Polsce. Luka pomiędzy klasą najbiedniejszą a najbogatszą rośnie coraz szybciej. Powołując się na najnowszy raport GUS Krzysztof Bielica – Prezes Zarządu DHL Global Forwarding – zaznacza, że: „W 2014 r. poniżej minimum egzystencji żyła co dziewiąta osoba w gospodarstwach małżeństw z 3 dzieci. Natomiast wskaźnik zagrożenia ubóstwem skrajnym dla rodzin niepełnych wyniósł około 6 proc. Te dane są bardzo niepokojące, dlatego tak mocno zależy nam na wspieraniu dzieci. Współpracujemy z PAH od ponad 5 lat i współpraca ta przynosi bardzo dobre efekty, dlatego zdecydowaliśmy się na jej kontynuację przez cały 2016 rok.”
W maju br. ruszamy z kolejnym projektem pomocy dzieciom. Tym razem mocno angażującym pracowników DHL Global Forwarding. Wspólnie będziemy biegać w wyznaczonych biegach w całej Polsce oraz pływać i jeździć na rowerze – a za każdy przebyty kilometr przekażemy 10 zł na remont wybranego Domu Dziecka w Warszawie, dodaje Krzysztof Bielica.