„Czym zajmuje się umierający człowiek?” to hasło kampanii społecznej, której celem jest pozyskanie finansowania dla organizacji z 1,5% podatku, a także przełamywanie tabu związanego z codziennością pacjentów hospicjum. Kampania jest efektem współpracy pro bono Grey Group Poland z Fundacją Hospicjum Onkologiczne im. św. Krzysztofa (FHO).
Czym zajmuje się umierający człowiek?
Odpowiedź na to pytanie jest prosta – życiem. Codzienność pacjenta hospicjum to nie tylko cierpienie, to również zwyczajne chwile, które spotykają każdego. Kampania społeczna nie tylko zachęca do przekazywania 1,5% podatku dochodowego na rzecz FHO, lecz także przybliża ważny społecznie, a często pomijany w dyskursie publicznym, temat życia tych, którzy odchodzą.
W tegorocznej kampanii wyszliśmy od spostrzeżenia, że śmierć jest częścią życia, a życie częścią umierania. Staraliśmy się tę myśl zobrazować zarówno w spotach (radiowym i internetowym), jak i na plakatach, które w formie ogłoszeń pojawią się w prasie i przestrzeni publicznej. Naszym celem stała się próba zmiany optyki w postrzeganiu osób przebywających w hospicjum. Ich codzienność to nie tylko zabiegi, badania, strach i ból. To także chwile, które stanowią esencję codzienności wszystkich, bez wyjątku. Dlatego przekazując 1,5% Fundacji Hospicjum Onkologiczne, pomagamy tak naprawdę tym, którzy umierają… żyć. – mówi Mariusz Koryciński, współtwórca kampanii (Grey Group Poland).
Aktorka dubbingowa Aleksandra Kowalicka głosem najnowszej kampanii
W tegorocznej odsłonie spotu narratorką została znana z doskonałych ról dubbingowych Aleksandra Kowalicka. Popularna artystka po raz pierwszy wsparła akcję warszawskiego hospicjum, użyczając swojego głosu.
Fundacja Hospicjum Onkologiczne od 33 lat działa na rzecz pacjentów onkologicznych
w ostatnich chwilach ich życia. Swoją działalność prowadzi zarówno w ramach hospicjum stacjonarnego, jak i domowego. Od 2023 r. jest także operatorem medycznym hospicjum stacjonarnego w Bramkach k. Błonia. Głównym priorytetem FHO jest wspieranie pacjentów paliatywnych, nie zapominając jednocześnie o ich rodzinach.
W naszej kampanii zachęcamy do wspierania pacjentów hospicjum oraz podkreślamy, że umieranie jest naturalną częścią życia. Choć kojarzy się ono głównie ze smutkiem i strachem, nasze doświadczenie pokazuje nam, że w hospicjum jest miejsce na radość, uśmiech, celebrowanie danych nam chwil. W FHO wierzymy, że każda z tych chwil jest bezcenna, dlatego dbamy, by nasi pacjenci byli otoczeni ciepłem i zrozumieniem. Zapewniamy im życie w godności i bez bólu. Jednak każdego miesiąca potrzebujemy 100 tys. zł, aby utrzymać ten poziom opieki. Dlatego prosimy o wsparcie i przekazanie nam 1,5% podatku. – mówi Dorota Jasińska, Prezes Fundacji Hospicjum Onkologiczne.
To już kolejna odsłona współpracy Grey Group Poland i Fundacji Hospicjum Onkologiczne
św. Krzysztofa. W zeszłych latach ukazały się trzy kampanie „Umieram, ale jestem szczęśliwy” (2023), „Spokojne umieranie” (2022), „Umieranie to podróż w nieznane” (2021), które zdobyły szeroki rozgłos.
Z ramienia Grey Group Polska za kampanię odpowiadali: Emilia Ishizaka i Mariusz Koryciński (kreacja) oraz Anna Jóźwiak (CS). Za działania komunikacyjne kampanii, także na zasadach pro bono, odpowiada agencja Ogilvy PR Polska, a spot udźwiękowiła Efektura. Wsparcia w zakresie planowania mediów udzieliła agencja Mindshare Poland.
Aby wesprzeć działania Fundacji 1,5% podatku, należy wejść na stronę:
https://fho.org.pl/przekaz-1/