Cukierowo – gra dla dzieci polecana przez psychologów już do pobrania

W pierwszy piątek marca na targach Moto EXPO XXI miała miejsce premiera gry Cukierowo na urządzenia mobilne z systemem Android. Aplikacja została stworzona zgodnie z wytycznymi psychologów i ma wspierać rozwój dziecka. Jej producentem jest Macro Games S.A., a na polski rynek została wprowadzona we współpracy z Big Blue Marble Inc. Cukierowo to dedykowana dzieciom gra zręcznościowa, polegająca na ćwiczeniu refleksu poprzez wskazywanie maskotce owoców do spożycia.
Gra powstała we współpracy z psychologiem dziecięcym i bazuje na najnowszych odkryciach badawczych neuropsychologii. Grająca w nią osoba ćwiczy m.in. refleks, funkcje wykonawcze (kontrola i hamowanie) oraz skupienie uwagi, co znacząco przyczynia się do ogólnej poprawy funkcjonowania poznawczego.

Spora cześć badań wskazuje, że gry, nawet te najprostsze, mogą mieć pozytywny wpływ na nasze umiejętności i rozwój. U dzieci poprawia się motoryka na linii ręka – oko,zauważa się lepszą regulację emocji oraz ogólny rozwój poznawczy, uwzględniający szybkość reakcji, widzenie, koncentrację i rozpoznawanie bodźców. Przy projektowaniu gry zwrócono uwagę na to, by uwzględnić te elementy – mówi Witold Siekierzyński, psycholog współpracujący z Macro Games S.A.

Premiera gry odbyła się na targach motoryzacyjnych Moto EXPO XXI w strefie dziecięcej, gdzie najmłodsi mieli okazję spędzić czas m.in. w świecie Minecraft – grając, rysując, kolorując oraz biorąc udział w zabawach i animacjach specjalnie przygotowanych przez zespół Mycraft.pl – największego i najstarszego w Polsce centrum społeczności Minecraft. Cukierowo spotkało się z bardzo życzliwym przyjęciem. Rodzice zachwalali nie tylko prostotę gry, ale też przyjazną dla dziecięcego oka szatę graficzną.

Już pod koniec miesiąca graczom udostępniona zostanie dodatkowa funkcjonalność, dająca możliwość uzyskania specjalnych bonusów. Pilotaż tej akcji został zaplanowany we współpracy z operatorem sieci telefonii komórkowej T-Mobile.

Producentem Cukierowo jest Macro Games S.A., spółka giełdowa działająca w segmencie nowych technologii – w szczególności w obszarach cyfrowej rozrywki i edukacji. Macro Games S.A wspiera rozwój e-sportu, m.in. poprzez prowadzenie zintegrowanych platform dla graczy i e-sportowców, organizując i transmitując eventy czy poprzez tworzenie największej ligi Counter Strike: GO w polskiej sieci. Projektuje też gry edukacyjne dla dzieci, zarówno dedykowane do świata gry Minecraft, jak i przeznaczone na urządzenia mobilne. Cukierowo zostało wprowadzone na polski rynek w ramach współpracy z firmą Big Blue Marble Inc.

Aplikacja jest już dostępna dla urządzeń opartych o system Android, jednak wkrótce cieszyć będą nią się mogli również użytkownicy iOS. Grę można pobrać na stronie www.cukierowo.pl i w sklepie Google Play.