Coca-cola publikuje raport zrównoważonego rozwoju za 2018 rok

Coca-Cola opublikowała raport zrównoważonego rozwoju za 2018 rok. Przedstawia on wyniki systemu firm Coca-Cola w Polsce oraz kierunki dalszego rozwoju portfolio i biznesu. Pokazuje także efekty prowadzonych przez firmy programów, które pomagają w rozwiązaniu problemów środowiskowych i społecznych.

– Polska to dla nas ważny rynek i nieustannie rozwijamy na nim swoją obecność. Aktualnie aż 92% produktów Coca-Cola sprzedawanych w Polsce jest produkowanych w tutejszych fabrykach, a 74 grosze z każdej złotówki wydanej na produkty Coca-Cola zostaje w kraju – mówi Jaak Mikkel, dyrektor generalny Coca-Cola Hellenic Bottling Company na Polskę i Kraje Bałtyckie. – W naszych zakładach produkcyjnych nieustannie wprowadzamy innowacyjne rozwiązania, które mają na celu ograniczenie emisji CO2 i zużycia wody oraz energii elektrycznej w procesie produkcji. Robimy to, ponieważ chcemy prowadzić nasz biznes nie w sposób łatwy, lecz zrównoważony i właściwy – dodaje Mikkel.

Dzięki podjętym przez Coca-Cola działaniom, np. wymianie lodówek na energooszczędne, roczne zapotrzebowanie na energię spadło o ponad 16 mln KWH. Z kolei, modernizacja linii produkcyjnej w Radzyminie pozwoliła zaoszczędzić 86 400 m3 wody rocznie.

W 2018 r. 1 miejsce pracy w Coca-Cola wsparło 7 miejsc pracy w innych sektorach gospodarki, co przekładając na skalę działania firmy, pozwoliło wygenerować łącznie
aż 16 550 miejsc pracy. Za pomocą swoich programów dedykowanych dwóm grupom stanowiącym największe rezerwy na rynku pracy, Coca-Cola pomogła w aktywizacji zawodowej ponad 557 tys. kobiet i młodych ludzi z Polski. To więcej niż liczba mieszkańców Poznania, piątego co do wielkości miasta w Polsce.

Ambicją Coca-Cola jest także „Świat bez Odpadów”. Koncern deklaruje, że do 2030 r. będzie zbierać i przekazywać do recyklingu tyle opakowań, ile trafia od niego
do konsumentów.

– Tylko w ubiegłym roku zebrano i poddano recyklingowi aż 63% opakowań, które trafiły od nas do konsumentów. Nieustannie pracujemy nad tym, by zwiększyć ten odsetek – mówi Stoyan Ivanov, Dyrektor generalny Coca-Cola Poland Services.
– O tym, jak istotnym rynkiem jest dla nas Polska, świadczy również fakt, że to tu uruchomiliśmy globalną kampanię społeczną #WCIĄŻZMIENIAMY. W jej ramach mówimy o tym, jak Coca-Cola odpowiada na wyzwania społeczne i środowiskowe, z jakimi mierzy się współczesny świat – dodaje Ivanov.

Obecnie na polskim rynku Coca-Cola oferuje produkty 13 znanych marek na każdą okazję. Ważnym krokiem dla rozszerzenia portfolio Coca-Cola było w 2018 r. nabycie przez The Coca-Cola Company sieci kawiarni Costa Coffee. W tym roku na polski rynek trafiły też pierwsze kawy gotowe do spożycia pod marką Costa. Decyzja ta jest spójna z wizją Coca-Cola, by jako lider rynku napojów bezalkoholowych oferować produkty na każdą okazję i porę dnia.

Poszerzanie portfolio jest odpowiedzą na zmieniające się potrzeby konsumentów, którzy oczekują nie tylko szerokiego wyboru napojów w opakowaniach różnej wielkości, ale również wariantów o niskiej lub zerowej kaloryczności. W ramach podjętego europejskiego zobowiązania redukcji zawartości cukru do 2020 r., koncern obniży kaloryczność swojego portfolio o 10% w stosunku do 2015 r. Coca-Cola nieustannie realizuje też politykę transparentności wobec konsumenta. W tym roku na opakowaniach produktów firmy pojawił się nowy, intuicyjny system oznaczeń wartości odżywczej, który za pomocą kolorów określa zawartość kluczowych dla zdrowia składników odżywczych.

Więcej: https://raportcsr-cchellenic.pl/