Carrefour wyróżnił 10 dostawców za ich działania na rzecz klimatu

Na finał konkursu „Wielkie wyzwanie klimatyczne dostawców” Grupa Carrefour zaprosiła do Paryża 10 dostawców, którzy zwyciężyli w krajowych edycjach projektu. Wśród nagrodzonych znalazła się firma z Polski „Sądecki Bartnik”, która produkuje pod marką własną Carrefour miody i produkty pszczele. Jury konkursu doceniło prowadzony przez firmę projekt „Pomóżmy pszczołom – pszczoły pomogą nam”, którego głównym celem jest ochrona pszczół, poprawa liczebności oraz zdrowotności owadów.

W przeddzień COP21 inicjatywa „Wielkie wyzwanie klimatyczne dostawców” wyróżnia dostawców realizujących konkretne projekty na rzecz klimatu, jak na przykład zmniejszenie odpadów lub emisji gazów cieplarnianych, ochrona różnorodności biologicznej, a także rozwój produktów ekologicznych.

Dziesięć zwycięskich projektów zostało wybranych w każdym kraju przez jury złożone z ekspertów, dziennikarzy oraz przedstawicieli organizacji pozarządowych, które oceniało m.in. nowatorskie rozwiązania, inicjatywy proekologiczne oraz osiągnięte rezultaty.

Nagrodzony dostawca z Polski firma „Sądecki Bartnik”, prowadzi szereg działań zmierzających do ratowania pszczół: m.in.  sadzi rośliny i drzewa miododajne we własnych gospodarstwach, a swoim klientom oferuje między innymi naturalne środki lecznicze dla pszczół, głównie na bazie ziół.

W celu zwrócenia uwagi na przeciwdziałanie używania pestycydów tzw. nowej generacji – neonikotynoidów, firma zorganizowała marsz „W obronie pszczół” ulicami Warszawy pod siedzibę Ministerstwa Rolnictwa.

Inicjatywa „Wielkie wyzwanie klimatyczne dostawców” pozwoliła Carrefour wybrać i wypromować wzorcowe projekty, które wpisują się w cel Grupy, jakim jest redukcja CO2 o 70% do roku 2050.

Carrefour kontynuuje swoje wsparcie dla dostawców w celu rozwoju innowacyjnych i przyjaznych dla środowiska, a przy tym spełniających wymagania klientów, produktów sprzedawanych w swoich sklepach. Ponadto wspieranie swoich partnerów, wraz z walką ze wszelkim marnotrawstwem oraz ochroną różnorodności biologicznej, stanowi trzeci filar polityki CSR Carrefour.