W obliczu drugiej fali pandemii koronawirusa, Carrefour jako pierwsza firma handlowa w Polsce, podjął decyzję o uruchomieniu kolejnej puli środków z przeznaczeniem na wsparcie personelu medycznego 41 szpitali zakaźnych w całym kraju. Po raz kolejny polskie szpitale zostały objęte bezpośrednią pomocą żywnościową świadczoną przez zlokalizowane w ich sąsiedztwie hipermarkety należące do sieci.
Z myślą o bieżących potrzebach personelu medycznego, Carrefour po raz drugi włącza się w pomoc polskiej służbie zdrowia w jej heroicznej walce z koronawirusem. Sieć zdecydowała się ponownie objąć pomocą żywnościową lekarzy i pracowników 41 szpitali zakaźnych w całej Polsce, która świadczona będzie przez zlokalizowane w pobliżu hipermarkety Carrefour. Rodzaj wsparcia każdorazowo zostanie ustalony z dyrektorem szpitala, aby jej zakres najlepiej odpowiadał bieżącym potrzebom każdej z placówek. Wartość przekazanej szpitalom pomocy szacowana jest na ponad 200.000 złotych.
– Świat po raz drugi w tym roku stanął w obliczu trudu walki z zabójczym koronawirusem. Druga fala pandemii jest znacznie bardziej dotkliwa dla całej polskiej służby zdrowia, ale przede wszystkim dla lekarzy i pracowników medycznych, którzy każdego dnia podejmują nadludzki wysiłek walki o nasze życie i zdrowie. Wierzymy, że wsparcie placówek medycznych, podobnie jak podczas pierwszej fali pandemii, pomoże w zaspokojeniu bieżących potrzeb ich pracowników, pozwalając na większy komfort pracy i skuteczną walkę z chorobą – mówi Tareck Ouaibi, pełniący obowiązki Prezesa Zarządu Carrefour Polska.
Wsparcie polskich szpitali podczas drugiej fali pandemii, to kolejne w tym roku zaangażowanie Carrefour w walkę z pandemią. W marcu br. Fundacja Carrefour włączyła się w pomoc polskich szpitalom, przekazując za pośrednictwem Caritas Polska, kwotę ponad 1,3 miliona złotych na zakup respiratorów i środków ochrony osobistej dla lekarzy. Ponadto sieć, od marca do czerwca, świadczyła bieżącą pomoc żywnościową polskim szpitalom przekazując im regularnie produkty spożywcze i środki higieniczne, przeznaczając na ten cel dodatkowo kwotę 650 tysięcy złotych.
Działając na rzecz szpitali, Carrefour kontynuuje jednocześnie swoje inwestycje w zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa klientów i pracowników wszystkich swoich placówek handlowych, które w tych trudnych czasach są miejscem zaopatrzenia się społeczeństwa w podstawowe produkty spożywcze. Sklepy Carrefour, od początku trwania pandemii, dostosowane są do wymogów sanitarnych, a wdrożone przez sieć rozwiązania, ułatwiają dokonywanie bezpiecznych zakupów.
We wszystkich swoich sklepach Carrefour zamontował przykasowe ekrany z pleksi, zabezpieczające klientów i kasjerów. Przy stanowiskach kasowych oraz ladach obsługiwanych przez pracowników wyklejone są odpowiednie linie dystansowe. Wszyscy pracownicy Carrefour są wyposażeni w środki ochrony osobistej: rękawiczki lub płyn dezynfekujący oraz mają możliwość pracy w maseczkach lub przyłbicach z ochronną szybką. Systematycznie dezynfekowane są kasy, wagi i lady, a klientom udostępnione zostały płyny do dezynfekcji i plastikowe ochraniacze na ręce. Dodatkowo, Carrefour zachęca klientów do dokonywania płatności bezgotówkowych. O bezpiecznym zachowaniu w sklepie przypominają również specjalne tablice i plakaty lub informacje na monitorach przykasowych. Nasza sieć również stale przypomina i apeluje do klientów o konieczności zakrywania ust i nosa podczas wizyt w sklepach.
Źródło: Carrefour