Carrefour promuje dostawców odpowiedzialnych społecznie

Ruszył nabór dobrych praktyk do 7. kampanii Autodiagnostyk opracowanej przez Carrefour dla dostawców marki własnej. Hasło tegorocznej edycji to „Wyzwanie dla dostawców – Odżywianie i dobre samopoczucie!”. Projekty promujące zdrowy styl życia można zgłaszać do końca marca. Do wygrania jest miesięczna kampania promocyjna oraz wyjazd do Francji na spotkanie dostawców Grupy Carrefour. Laureaci zostaną ogłoszeni w październiku.

Celem kampanii Autodiagnostyk jest promocja zrównoważonego rozwoju wśród dostawców marki własnej i umożliwienie im oceny ich działań w tym zakresie. Każda odsłona kampanii skupia się na jednym ze wskazanych przez Carrefour obszarów z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.

– W każdej edycji kampanii Autodiagnostyk promujemy wśród naszych dostawców rozwiązania z zakresu zrównoważonego rozwoju, które odpowiadają na aktualne potrzeby społeczne. Zdrowy styl życia, a zwłaszcza właściwe odżywianie, są bardzo ważne i znacząco wpływają na dobre samopoczucie – mówi Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju Carrefour Polska. – W 2017 roku temat edycji jest spójny z szeroką i różnorodną ofertą produktów zdrowych w naszych sklepach oraz doskonale wpisuje się w  założenia kampanii „Z miłości do Zdrowia”, którą z sukcesem realizujemy od 2014 roku.

Pierwszym etapem „Wyzwania dla dostawców” jest wypełnienie ankiety dostępnej online. Kwestionariusz samooceny jest spójny z normą ISO 26000 i obejmuje 35 kryteriów w 6 obszarach tematycznych: środowisko, lojalność praktyk, prawa człowieka i warunki pracy, społeczność i rozwój lokalny, zarządzanie organizacją oraz pytania dotyczące relacji z klientami. Ponadto, dostawcy prezentują realizowane przez siebie projekty koncentrujące się na promocji zdrowego stylu życia i dobrego samopoczucia. Zgłaszane dobre praktyki mogą dotyczyć m.in. oferowanych produktów, sposobu ich przygotowywania, konkursów i programów społecznych dot. zdrowia, rozwiązań technologicznych wspierających zdrowych styl życia. Projekty można zgłaszać do 31 marca.

Spośród nadesłanych projektów najlepsze przejdą weryfikację zewnętrznych audytorów. Następnie jury składające się z niezależnych ekspertów i przedstawicieli Carrefour, odpowiedzialnych za CSR, wybierze zwycięzcę. Wyróżniony dostawca otrzyma miesięczną kampanię promocyjną w sklepach sieci oraz będzie reprezentował Carrefour Polska na spotkaniu dostawców Grupy Carrefour we Francji w listopadzie 2017 r. Uroczyste ogłoszenie wyników odbędzie się w październiku br. podczas  dorocznego Spotkania Dostawców Marki Własnej Carrefour.

W ramach kampanii Autodiagnostyk Carrefour Polska podejmuje działania mające na celu promowanie zrównoważonego rozwoju wśród 250 dostawców produktów marki własnej. Program funkcjonuje w Grupie Carrefour od 2005 roku i jest sukcesywnie rozszerzany na kolejne kraje. Obecnie jest on dostępny w 15 różnych wersjach językowych i używany przez 6 tysięcy małych oraz średnich przedsiębiorstw z 80 krajów świata. Carrefour Polska wdrożył program raportowania i samooceny dostawców marki własnej Carrefour w 2010 roku.

Ponadto, Carrefour Polska prowadzi kompleksowe projekty, mające na celu promocję zdrowego stylu życia. Realizując kampanię „Z miłości do Zdrowia” sieć handlowa organizuje wspólnie z SGGW i 7 uczelniami ogólnopolski program edukacyjny dla dzieci „ABC Zdrowego Żywienia” oraz wspiera ogólnopolskie i lokalne wydarzenia sportowe. W ramach promocji zdrowia, w sklepach sieci dostępna jest również szeroka oferta artykułów ze „Zdrowej Półki Carrefour”, na którą składają się produkty dietetyczne i dla diabetyków, bio, bez laktozy i glutenu oraz żywność bogata w składniki odżywcze.