Butelka zwrotna story

W ramach kampanii społecznej „Weź mnie w obroty” zaprezentowany został premierowy odcinek komiksu o wędrówkach szklanej butelki zwrotnej. Przez kolejnych 10 tygodni rysowniczka i autorka pomysłu – Marta Zabłocka będzie próbowała pokazać rzeczywistość z perspektywy głównej ekobohaterki kampanii. 

Ekologiczny komiks, którego główną bohaterką jest butelka zwrotna, to zawarte w 10 odcinkach historie, przedstawiające wędrówki butelki podczas jej kolejnych „wcieleń” – czyli cykli rotacyjnych. W trakcie swojej podróży butelka trafia do różnych miejsc – także takich, w których nie powinna się znaleźć, spotyka inne butelki zwrotne, bierze udział w nietypowych wydarzeniach, a czasem – zainspirowana działaniem człowieka oddaje się ekofilozoficznym rozmyślaniom. Autorką pomysłu jest znana rysowniczka – Marta Zabłocka, której charakterystyczny styl i błyskotliwe komentarze ujęte w „dymkach” komiksu – niezwykle celnie opisują codzienność. Przygody butelki zwrotnej będzie można śledzić przez najbliższych 10 tygodni na stronie internetowej: www.wezmniewobroty.pl oraz facebookowym profilu kampanii: www.facebook.com/kampaniawezmniewobroty.
Premiera kolejnych odcinków w każdy poniedziałek.

Jestem zwolenniczką tego, aby angażować się w różne działania, żeby – mówiąc górnolotnie – świat wokół nas był trochę lepszy. Jako zapalona rowerzystka i fanka przyrody, mam dość porozbijanych butelek na drogach/ścieżkach, czy porzuconych gdzieś w trawie, w lesie. Uważam, że idea kampanii polegająca na zachęcaniu do zwracania butelek do sklepów, jest jak najbardziej słuszna – jedyne, czego mogę chcieć więcej, to żeby przemówiła do jak największej grupy osób i dała jak najlepsze efekty. – Tak o swoim zaangażowaniu w kampanię mówi sama autorka.

„Weź mnie w obroty” to pierwsza w Polsce, realizowana na tak dużą skalę kampania społeczna dedykowana szklanej butelce zwrotnej – jednemu z najbardziej ekologicznych opakowań wykorzystywanych w branży spożywczej. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi konsumentów na ekologiczny potencjał tego rozwiązania, zachęcenie do oddawania butelek zwrotnych do sklepów a tym samym motywowanie do zmiany przyzwyczajenia wyrzucania takich butelek.

W ramach kampanii realizowanych jest szereg działań. Obok Marty Zabłockiej w akcję zaangażował się Piotr Rogucki – aktor i muzyk, wokalista grupy COMA. Otwierający kampanię spot z jego udziałem można zobaczyć na stronie: www.wezmniewobroty.pl oraz na oficjalnym kanale kampanii YouTube https://www.youtube.com/watch?v=p24PHaj-A2A. Profil kampanii na Facebooku www.facebook.com/kampaniawezmniewobroty jest źródłem EKOFAKTÓW – informacji na temat odpowiedzialnej gospodarki opakowaniami zwrotnymi, przykładów działań ekologicznych w innych krajach oraz ciekawostek na temat historii szklanych opakowań. Niebawem w ramach Facebooka wystartuje również gra ”Weź mnie w obroty”, w której za najlepsze wyniki w wirtualnym zbieraniu i oddawaniu butelek Internauci nagradzani będą ekogadżetami.

Najważniejszym działaniem interaktywnym kampanii jest budowanie wraz z konsumentami mapy sklepów przyjaznych butelkom zwrotnym – czyli takich punktów handlowych w Polsce, które nie wymagają przy zwrocie butelek okazania paragonu.

Kampania „Weź mnie w obroty” wystartowała 23 kwietnia i potrwa do końca września. Jej Organizatorem jest Carlsberg Polska – producent marek piwa w butelkach zwrotnych. Patronat merytoryczny nad akcją objęła Fundacja Nasza Ziemia, która od ponad 20 lat działa na rzecz edukacji ekologicznej i obywatelskiej, ochrony środowiska oraz podnoszenia świadomości środowiskowej Polaków.