Obecna, przynajmniej formalnie, pora roku – wiosna, zachęca do aktywności fizycznej. Ważne, abyśmy wykorzystali ten ogólny coroczny trend, którego celem jest poprawa zdrowia i samopoczucia. Obiecać oczywiście możemy sobie wiele. Na szczęście coraz więcej firm, podobnie jak my powinniśmy, wykorzystuje wiosenne przebudzenie dla swoich celów. I dobrze.
Co ciekawe, działania te należałoby potraktować, jako sztandarowy przykład CSR (Corporate Social Responsibility), czyli społecznej odpowiedzialności biznesu… ale za siebie. W końcu sport czy też zwykła aktywność, to odpowiedzialność za nasze zdrowie i co za tym idzie, możliwość skutecznej pracy, czyli biznesu. Zgadza się?
Wiosenna moda, o której pisze, to coraz częściej obszar do wykazania się dla specjalistów public relations czy CSR, aby przedstawić prozdrowotne działania firmy. Wśród dyscyplin dostępnych dla każdego prym wiedzie bieganie, i coraz więcej przedsiębiorców potrafi to wykorzystać. Chwała za to.
Najbliższą dużą imprezą biegową będzie Łódź Maraton Dbam o Zdrowie, który zostanie zorganizowany już po raz trzeci na ulicach Łodzi.
Pomysłodawcą i sponsorem głównym imprezy jest spółka DOZ S.A. należąca do Pelion Healthcare Group, lidera na rynku ochrony zdrowia w Polsce. Kilka dni później, tym razem ulicami stolicy, pobiegnie Orlen Warsaw Marathon. Orlen, z kolei lider przemysłu naftowego w Polsce, takie wydarzenie organizuje po raz pierwszy, pomimo tego, że we wrześniu wystartuje najbardziej utytułowana tego typu impreza w Polsce: Maraton Warszawski. Konkurencja zapowiada się ciekawie i co najważniejsze, skorzystamy na tym my, czyli pretendenci do uprawiania sportu.
Maraton w Łodzi, to nie tylko morderczy bieg na ponad 40 km. Wzorem maratonu londyńskiego, ma zachęcać biegaczy do zbierania pieniędzy na wybrane organizacje społeczne. Uczestnikami programu “Biegam-Pomagam” w ostatnim biegu było kilkanaście fundacji i stowarzyszeń z całej Polski. Wzorem poprzednich lat nie zabraknie też atrakcji dla kibiców, gdzie na każdym kroku ma być akcentowane zdrowie i jego ochrona.
Organizatorzy blisko współpracują też z władzami miasta i słusznie chcą upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Władze przy okazji maratonu liczą na promocję Łodzi, miasta z którym Grupa Pelion jest związana od początku. Tu znajduję się centrala firmy i najważniejsze magazyny.
Pelion jest też przykładem, nie umniejszając nic Orlenowi, firmy rozwijającej działania CSR w obszarze, w którym działa na co dzień, czyli ochrony zdrowia i promocji prozdrowotnych zachowań, a przy okazji wykazuje się lokalnym patriotyzmem.
Na lokalność stawia też spółka PKP Cargo, lider przewozów towarowych koleją, która sponsoruje warszawski “Bieg Wisły”.
Podczas ubiegłorocznej edycji uczestnicy wspierali nasza narodową reprezentację, która wzięła udział w Międzynarodowych Igrzyskach Zwycięzców w Rosji – zawodach sportowych dla dzieci dotkniętych chorobami nowotworowymi.
Ciekawą aktywnością na polu wiosennych trendów wykazała też firma Johnson & Johnson Vision Care, która za pośrednictwem swojej marki Acuvue – soczewek kontaktowych, chce dotrzeć do osób z wadami wzroku, noszących okulary, aby przekonać ich, że ich wady nie stanowi przeszkody w czynnym uprawianiu sportu. Wydźwięk komunikatów firmy mówi wprost: okulary to nie jest wymówka, prezentując przy tym zaawansowane technologicznie własne produkty, będące alternatywą dla okularów, których noszenie faktycznie przeszkadza przy bieganiu, skakaniu itp.
Cytując przy tym przedstawiciela orędowników soczewek kontaktowych Artura Rosę, który pisał, że “Kryzys sprzyja działaniom CSR”, można zaryzykować stwierdzenie, że początek 2013 roku, czyli tego, w którym kryzys ma nas dopaść, obfituje w wiele ciekawych wydarzeń gdzie sport doskonale został powiązany z odpowiedzialnością biznesu i zdrowia.
Podobnych inicjatyw jest dużo więcej, dlatego zapraszam na portal www.raportcsr.pl, gdzie na bieżąco śledzimy to, co dzieje się w polskim obszarze społecznej odpowiedzialności.
Natalia Witkowska
Redaktor naczelna portalu RaportCSR.pl
źródło: Polska The Times