Sieć Biedronka po raz trzeci bierze udział w akcji „Książka na św. Jana”, wspierającej popularyzację czytelnictwa. Aby zachęcić Polaków do aktywnego uczestnictwa w tym święcie książki, przygotowała specjalną ofertę produktową.
„Książka na św. Jana” to święto książki, zainicjowane przez Press Club Polska, mające na celu propagowanie idei obdarowywania książkami osób, które kochamy, lubimy i podziwiamy. Akcja nawiązuje do katalońskiej tradycji dawania sobie książek w święto patrona literatury. W Polsce, jej patronem został najwybitniejszy polski pisarz epoki odrodzenia – Jan Kochanowski, dlatego święto książki obchodzone jest w jego imieniny – 24 czerwca.
Na okoliczność akcji „Książka na św. Jana” sieć Biedronka przygotowała dla swoich klientów specjalną ofertę książek, która dostępna będzie w placówkach sieci do 26 czerwca lub do wyczerpania zapasów. W ofercie znalazły się m.in. polskie i zagraniczne bestsellery, takie jak: „Dziewczyna z pociągu” Pauli Hawkins, „Igrając z ogniem” Tess Gerritsen, „Tylko Ty” Federico Mocci czy „Rozmówki małżeńskie” Zygmunta Lwa-Starowicza, a także książki podróżnicze, kolorowanki dla dorosłych oraz przewodniki Berlitz. Dla dzieci sieć proponuje m.in. książeczki poznawcze dla najmłodszych z wyjątkowej serii „Smart Books”, nowatorskie książki z bajkami z serii „Czytaj i baw się”, rozkładane jako dwustronna mata do zabawy oraz książki z serii „Podróże Neli” wydane przez National Geographic.
Więcej informacji o ofercie znaleźć można na stronie internetowej www.biedronka.pl
Biedronka dla rozwoju czytelnictwa w Polsce
Niski poziom czytelnictwa jest jednym z deficytów społecznych, na jakie próbuje odpowiedzieć Biedronka. Sieć prowadzi regularną sprzedaż książek od 2009 roku. Wśród nich znajdują się klasyki literatury, a także prace współczesnych, nagradzanych autorów, m.in. w sprzedaży dostępne były książki, które nominowane zostały do nagrody Nike w 2014 roku. Ważną pozycją Biblioteczki Biedronki są także tytuły skierowane do najmłodszych czytelników – wśród nich książki edukacyjne, aktywizujące oraz interaktywne. Proponowana literatura dla dzieci zawiera zarówno znane i lubiane tytuły, jak również współczesne propozycje wydawnicze.
Sieć przygotowuje także szereg akcji tematycznych nakierowanych na promowanie czytania książek, takich jak kampania „Rekordowe czytanie 2 mln książek”. Kolejnym krokiem w zakresie szerzenia idei czytelnictwa wśród klientów jest konkurs dla debiutujących autorów i ilustratorów „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci“.