Biedronka wśród najcenniejszych polskich marek

Marka Biedronka umocniła się na pozycji wicelidera XIV Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek, opracowanego przez redakcję dziennika „Rzeczpospolita” przy pomocy ekspertów firmy doradczej BTFG Advisory. Po raz kolejny została doceniona za polskość i ogromną wartość – w tej edycji wycenioną na 3,85 mld zł. Biedronka okazała się także bezkonkurencyjna w kategorii handel.

W tegorocznej edycji rankingu marka Biedronka zanotowała wzrost wartości o 1 proc. w stosunki do ubiegłego roku. Pozwoliło jej to trzeci rok z rzędu utrzymać drugie miejsce w klasyfikacji najdroższych rodzimych brandów. Biedronka jest także niekwestionowanym liderem wśród marek obecnych na polskim rynku handlowym. Eksperci branżowi potwierdzają, że jej sukces w rankingu to nie tylko efekt przychodów, które przekroczyły 11 mld euro w 2017 roku, ale także skutecznego repozycjonowania marki, czyli dokonanej w ostatnich latach przemiany ze sklepu typowo dyskontowego w sklep z rozbudowaną ofertą produktów m.in. w kategorii żywności ekologicznej, produktów premium czy artykułów przemysłowych.

Biedronka zwyciężyła także w trzech z ośmiu minirankingów marek, które osiągnęły najlepsze oceny w odniesieniu do poszczególnych wskaźników składających się na siłę marki. Została uznana za markę najczęściej wybieraną przez konsumentów, cieszącą się największą lojalnością klientów, a także o najwyższej postrzeganej wartości. Było to możliwe dzięki uznaniu i przywiązaniu klientów, budowanemu m.in. poprzez regularnie prowadzone akcje promocyjne, jak np. Gang Świeżaków oraz kampanie wizerunkowe.

Biedronka konsekwentnie doskonali swoją ofertę i cieszy się coraz większym zaufaniem klientów. Codziennie ponad 2820 naszych sklepów odwiedza blisko 4 mln klientów, a aż 81% z nich robi u nas zakupy regularnie. Bardzo cieszy nas to wyróżnienie. Będziemy nadal dokładać starań, aby marka Biedronka stawała się z każdym dniem coraz cenniejsza – podkreśla Dorota Wrotek-Gut, dyrektor ds. komunikacji marketingowej w Jeronimo Martins Polska S.A., która podczas uroczystości ogłoszenia wyników rankingu odebrała wyróżnienie dla marki Biedronka.

W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek nagradzane są najbardziej wartościowe marki skierowane do konsumentów i odbiorców biznesowych w 12 branżach. Podstawowym kryterium selekcji jest polskość, rozumiana jako miejsce narodzin danej marki, oraz wartość marki będąca wypadkową wielu zmiennych, w tym m.in. przychodów ze sprzedaży, a także jej postrzegania i oceny przez konsumentów. W tegorocznym zestawieniu wyceniono 286 marek.