Biedronka wspiera seniorów i III Narodowy Kongres Żywieniowy

Sieć Biedronka po raz trzeci wsparło organizację Narodowego Kongresu Żywieniowego. Jego tegoroczna edycja, przygotowana przez Instytut Żywności i Żywienia im. prof. dr med. Aleksandra Szczygła, była poświęcona osobom w starszym wieku. Wydarzenie odbyło się w dniach 26-27 stycznia br. na Stadionie PGE Narodowym w Warszawie. Dla uczestników kongresu Biedronka przygotowała degustację produktów ze swojej oferty.

W Polsce jest już ponad 9 mln osób w wieku powyżej 60 lat i stanowią one prawie 24% ludności kraju. Mając na uwadze potrzeby tej coraz liczniejszej grupy społecznej, IŻŻ podczas III Narodowego Kongresu Żywieniowego zaprosiło do dyskusji na temat seniorów. Tegorocznej edycji wydarzenia przyświecało hasło: „Żywienie i aktywność fizyczna osób w wieku starszym w zdrowiu i chorobie”.

Pierwszego dnia kongresu odbyły się wykłady oraz spotkania z wybitnymi ekspertami w dziedzinie dietetyki, medycyny i geriatrii. W ich trakcie zostały omówione takie tematy, jak: wpływ żywienia na kondycję zdrowotną i długowieczność, żywienie w określonych chorobach, interakcje żywności i suplementów diety z przyjmowanymi lekami oraz inne problemy związane ze starzeniem się. Zaprezentowana została także po raz pierwszy Piramida Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej dla osób w starszym wieku. Drugiego dnia odbyły się debaty społeczne z udziałem przedstawicieli środowisk związanych z opieką nad ludźmi w starszym wieku. Wydarzenie zakończy pokaz kulinarny.

Podczas kongresu na stoisku Biedronki uczestnicy mogli zapoznać się z produktami marek własnych sieci, stanowiących element dobrze zbilansowanej diety oraz skosztować pożywnych zup-kremów marki „Zupy z Naszej Kuchni”.

Sieć Biedronka współpracuje z Instytutem Żywności i Żywienia od 2009 r. Obok partnerstwa przy Narodowym Kongresie Żywieniowym, w ramach działań z IŻŻ Biedronka udoskonala skład swych produktów, rozszerza ofertę artykułów spożywczych o szczególnych walorach żywieniowych, a także edukuje swoich pracowników i klientów w zakresie prawidłowego odżywiania.

Więcej informacji na temat kongresu: www.kongres-zywieniowy.waw.pl.

Biedronka z ofertą dla seniorów

Sieć Biedronka wychodzi naprzeciw potrzebom osób starszych. W jej asortymencie dostępne są artykuły spożywcze, odpowiadające na potrzeby żywieniowe seniorów, takie jak gotowe do podgrzania i przygotowane z najwyższej jakości świeżych warzyw „Zupy z Naszej Kuchni”. W ramach ofert czasowych osoby starsze znajdą w sklepach także produkty ułatwiające im codzienne funkcjonowanie, m.in. akcesoria łazienkowe oraz urządzenia wspomagające dbanie o zdrowie, jak ciśnieniomierz czy poduszka masująca. Sieć angażuje się także w projekty społeczne mające na celu aktywizację seniorów oraz zapewnienie im możliwości aktywnego spędzania czasu i dbania o zdrowie, takie jak np. organizowany z warszawskim Kinem Muranów cykl seansów filmowych „W dobrym towarzystwie: Muranów dla seniorów”. W pierwszej edycji projektu w 9 pokazach filmowych połączonych z dyskusją z ciekawym gościem wzięło udział blisko 730 seniorów powyżej 60. roku życia.