Sieć sklepów Biedronka angażuje się w ważne wydarzenia organizowane w Polsce. W związku ze Światowymi Dniami Młodzieży, które odbędą się w Krakowie w dniach 26 – 31 lipca br., Biedronka została partnerem Centrum Prasowego, organizowanego przez Polską Agencję Prasową dla ponad 5,5 tys. dziennikarzy. Firma wspiera również wolontariuszy Maltańskiej Służby Medycznej, uczestniczących w zabezpieczeniu medycznym uroczystości i obsłudze sektora dla niepełnosprawnych, przeznaczonego dla ok. 5 tys. osób.
Centrum Prasowe PAP będzie zlokalizowane na terenie Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie. Może z niego skorzystać nawet 5600 akredytowanych dziennikarzy i fotoreporterów z ponad 80 krajów. Na potrzeby dziennikarzy relacjonujących wydarzenie, Biedronka przygotowała stoiska cateringowe z napojami i przekąskami oraz specjalną strefę relaksu, gdzie będą oni mogli odpocząć na świeżym powietrzu podczas przerw w pracy. Goście będą mieć okazję zapoznać się z ofertą sieci, a także dowiedzieć się o prowadzonych przez nią działaniach społecznych. Dzięki partnerstwu z PAP Biedronka będzie również promować polskich producentów, którzy dostarczają ok. 90% produktów spożywczych dostępnych w ofercie sklepów.
Podczas Światowych Dni Młodzieży Biedronka będzie wspierać także kilkuset ratowników i wolontariuszy Maltańskiej Służby Medycznej. Ich zadaniem będzie pomoc w zabezpieczeniu medycznym uroczystości. Zakon Maltański udostępni wojewódzkiemu centrum zarządzania kryzysowego 30 ambulansów. Wolontariusze MSM zorganizują także 40 pieszych patroli ratowniczych, operujących wieloma językami, służących pomocą medyczną pielgrzymom biorącym udział w wydarzeniu. Będą również wspierać osoby niepełnosprawne w specjalnie przygotowanym sektorze przygotowanym dla 5 tys. osób. Działania obejmą m.in. transport, tłumaczenia czy opiekę nad osobami na wózkach.
Od 25 lipca (poniedziałek) 10 krakowskich sklepów Biedronka będzie otwartych przez całą dobę, a w weekend, czyli od 29 do 31 lipca, do ciągłej dyspozycji klientów będzie aż 20 placówek sieci. Dodatkowo, dla wygody turystów, w namiotach rozstawionych przy 3 sklepach będzie prowadzona sprzedaż napojów. Osoby robiące zakupy w tych dniach w placówkach sieci w Krakowie otrzymają mapę miasta z zaznaczonymi sklepami Biedronka i godzinami ich otwarcia.
Światowe Dni Młodzieży to także okazja do zaprezentowania ich uczestnikom polskich i lokalnych produktów. Dla mieszkańców Krakowa Biedronka przygotowała specjalną ofertę artykułów spożywczych oraz przemysłowych codziennego użytku w atrakcyjnych cenach. Obowiązuje ona do 24 lipca lub do wyczerpania zapasów. W krakowskich sklepach sieci dostępne będą m.in. produkty regionalne, typowe dla południa Polski: w tym np. szynka swojska sądecka czy bryndza sądecka. Pielgrzymom Biedronka proponuje także świece i lampiony z logo Światowych Dni Młodzieży, które będą prezentowane na specjalnych ekspozycjach. We współpracy z Caritas Archidiecezji Krakowskiej oferowana będzie również naturalna woda mineralna „Źródło” – część dochodu z jej sprzedaży zostanie przeznaczona na projekty prowadzone przez archidiecezję, m.in. na ukończenie budowy domu Campus Misericordiae dla osób niepełnosprawnych i seniorów w Brzegach.
Światowe Dni Młodzieży to spotkania młodych katolików, odbywające się co dwa-trzy lata, zapoczątkowane z inicjatywy Jana Pawła II w 1985 roku. Skupiają młodzież z całego świata, która chce wspólnie się modlić i spędzić czas. Tegoroczne uroczystości w Krakowie to XXXI edycja Światowych Dni Młodzieży. Sieć Biedronka, mająca ponad 2650 sklepów w ponad 1000 miejscowości w całej Polsce, od lat bierze czynny udział w najważniejszych wydarzeniach w naszym kraju, zarówno
w skali ogólnopolskiej, jak i regionalnej.