Już od 19 lutego Biedronka zaprasza swych klientów do Portugalii. W akcji „Odkryj smaki Portugalii” królują ryby i owoce morza. Towarzyszy jej publikacja poświęcona portugalskim winnicom wydana pod patronatem Biedronki przez „Magazyn Wino”. Ofertę kulinarną uzupełnia propozycja wycieczek turystycznych w specjalnych cenach.
Portugalska oferta Biedronki to największy wybór oryginalnych portugalskich produktów, stanowiący odbicie bogactwa i różnorodności iberyjskich smaków. Znalazły się w niej ryby i owoce morza, sery i przekąski, słodycze, ciastka i desery zaprezentowane w formie oryginalnych przepisów.
Wśród ryb i owoców morza dostępne są m.in.: dorsz zapiekany ze śmietaną, dorada z solą, potrawka z ośmiornicy z ryżem, steki z rekina z kolendrą, małże na sposób portugalski. Ryby oferowane w Biedronce wyróżniają się szczególnym smakiem dzięki zastosowaniu tradycyjnych metod ich przygotowania. Bacalhau, czyli suszony dorsz, poddawany jest soleniu przez 6 do 12 miesięcy, następnie suszony, ponownie płukany przez wiele godzin i finalnie mrożony w temperaturze – 40ºC. Z kolei tuńczyk łowiony w wodach Pacyfiku jest mrożony od razu na statku i w takiej formie trafia do klientów, zachowując wyjątkowe walory smakowe.
Do oferty trafiły również prawdziwe portugalskie sery kozie i owcze: Saloio Gourmet z ziarnami czarnego pieprzu, Nova Acores Flamengo i Palhais de Portugal oraz oryginalne słodycze: czekolada z płatkami róż, pomarańczą z bazylią i limonką
z ostrą papryczką Jubileu Noir, kruche herbatniki, krakersy wodne, ciasteczka nadziewane oraz babeczki Pastel de Nata.
Biedronka jest także partnerem dedykowanej publikacji pt.: “Magazyn Wino – wydanie specjalne Portugalia”, stworzonej we współpracy z Revista dos Vinhos – portugalskim odpowiednikiem tego pisma. Wydanie prezentuje najważniejsze portugalskie regiony winiarskie i zawiera również praktyczne porady dotyczące dobierania wina do posiłków, informacje na temat kuchni portugalskiej oraz polskiej w połączeniu z winem portugalskim, a także tworzenia domowej kolekcji win. Magazyn jest dostępny w sklepach sieci Biedronka w cenie 0,99zł lub za darmo przy zakupie butelki dowolnego wina.
Biedronka zachęca do poznawania Portugalii nie tylko od strony kulinarnej. Klienci sieci mogą skorzystać ze specjalnej oferty przygotowanej przez firmę Tramex Travel, proponującej wycieczki do trzech regionów Portugalii. Głównym punktem programu każdej z wycieczek jest wieczór tematyczny z degustacją win i portugalskich specjałów.
Więcej informacji na temat oferty „Odkryj smaki Portugalii” będzie można znaleźć
na stronie www.biedronka.pl/smakiportugalii od 19 lutego.