Biedronka po raz kolejny medialnym liderem wśród sieci handlowych

Sieć Biedronka po raz kolejny została uznana za lidera medialnego wśród sieci handlowych w tegorocznej, siódmej edycji rankingu Top Marka 2014. W ciągu ostatnich 12 miesięcy marka Biedronka pojawiła się w ponad 5 tys. publikacji prasowych. Ranking Top Marka przygotowywany przez miesięcznik „Press” oraz Press-Service Monitoring Mediów jest największym w Polsce opracowaniem na temat wizerunku marek w prasie.
Ranking przygotowano na podstawie analizy publikacji prasowych z ponad tysiąca tytułów o zasięgu ogólnopolskim i regionalnym oraz z 20 tysięcy źródeł internetowych. Analizie poddano 317 tysięcy publikacji prasowych oraz 1,1 miliona tekstów internetowych oceniając łącznie wizerunek 100 marek z 10 branż najszerzej obecnych na łamach prasy. W zestawieniu Top Marka 2014 marka Biedronka zdobyła 111 punktów, wyprzedzając drugą w zestawieniu sieć o ponad 50 punktów. W okresie od 1 lipca 2013r. do 30 czerwca br., Biedronka pojawiła się w ponad 5 tys. publikacji prasowych, z czego ponad 97% to teksty o wydźwięku pozytywnym i neutralnym. Marka okazała się też liderem w zakresie wartości ekwiwalentu reklamowego publikowanych materiałów oraz ich zasięgu.

Badania publikacji prasowych na potrzeby rankingu potwierdzają, że media interesuje szeroki kontekst działalności sieci Biedronka. W analizowanym okresie najwięcej miejsca poświęcono zmianom w systemie płatności dostępnych w sieci Biedronka – najpierw wprowadzeniu możliwości dokonywania płatności za zakupy za pomocą aplikacji mobilnych, a następnie prowadzonym testom transakcji dokonywanych kartami płatniczymi. Oprócz tego sporo miejsca poświęcono również inicjatywom sieci z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu, w tym przede wszystkim akcji letniego kina plenerowego.

Publikowany od 2008 roku ranking Top Marka przygotowywany jest według tej samej metodologii, która pozwala obiektywnie ocenić popularność marek i porównywać wyniki osiągane w poszczególnych latach. W ramach badania marek przeprowadza się m.in. ilościową ocenę publikacji dotyczących każdej z marek, którą poprzedza klasyfikacja materiałów prasowych pod względem wydźwięku. Kolejnym ważnym kryterium jest także zasięg publikacji, czyli liczba ich potencjalnych czytelników. Na podstawie wyników sporządza się ostateczną klasyfikację marek.

Popularność marki Biedronka potwierdzają także inne wyróżnienia, w tym m.in. trzecia lokata w tegorocznym rankingu Najcenniejsze Polskie Marki, przygotowanym przez redakcję dziennika „Rzeczpospolita”. Marka Biedronka została także pięciokrotnie nagrodzona prestiżowym tytułem Superbrands.