Od 20 czerwca br. Bank Zachodni WBK udostępnia w usłudze Doradca online wideochat z doradcami posługującymi się Polskim Językiem Migowym (PJM). W ten sposób osoby niesłyszące mogą porozmawiać o produktach i usługach banku.
To kolejny projekt realizowany w programie „Obsługa bez barier”, prowadzonym przez Bank Zachodni WBK już od pięciu lat. Jego celem jest zapewnienie pełnej dostępności produktów i usług banku osobom z różnymi niepełnosprawnościami we wszystkich kanałach kontaktu, w tym telefonicznego i multimedialnego. Ten ważny przekaz jest wspierany przez nowy film „Obsługa bez barier w Banku Zachodnim WBK”, który powstał we współpracy z fundacjami Polska Bez Barier, Vis Maior oraz Utilitia i projektem „Kulawa Warszawa”.
– Misją Banku Zachodniego WBK jako instytucji odpowiedzialnej społecznie jest odpowiadanie na potrzeby różnych grup klientów, a przede wszystkim zapewnianie im nieograniczonego dostępu do produktów i usług oraz eliminowanie ewentualnych barier. Dlatego już we wrześniu 2014 r. infolinia Banku Zachodniego WBK udostępniła osobom niesłyszącym posługującym się PJM możliwość nawiązania kontaktu z doradcą banku poprzez wideochat. Przeniesienie tej możliwości do usługi Doradca online zwiększy komfort klientów i zapewni jeszcze wygodniejszy dostęp do usługi – podkreśla Piotr Mucha, dyrektor Departamentu Zarządzania Jakością w Banku Zachodnim WBK.
Klienci niesłyszący mogą uzyskać dostęp do doradcy po zalogowaniu na indywidualne konto w usługach bankowości elektronicznej BZWBK24, aplikacji BZWBK24 mobile oraz ze strony internetowej banku/zakładka Kontakt. Z usługi można korzystać także na smartfonach i tabletach, a już wkrótce będzie ona dostępna w bankowości oddziałowej. Odpowiedzi na pytania udzielą w dni robocze w godzinach od 8 do 16 wykwalifikowani pracownicy infolinii Banku Zachodniego WBK, którzy profesjonalnie posługują się Polskim Językiem Migowym.
Bank Zachodni WBK to pierwsza instytucja finansowa w Polsce, która realizuje tak kompleksowy program obsługi klientów z niepełnosprawnością. – Bariery fizyczne pokonujemy sukcesywnie, rozwijając sieć placówek z Certyfikatem dostępności dla osób z niepełnosprawnością. Obecnie działa 145 takich oddziałów bankowych, a wśród nich 48 w nowych lokalizacjach – podkreśla Piotr Mucha.
Dzięki współpracy z Partnerami Programu powstał pierwszy film przedstawiający ideę akcji – „Obsługa bez barier w Banku Zachodnim WBK”. W nagraniu wzięli udział przedstawiciele fundacji i stowarzyszeń działających na rzecz środowiska osób z niepełnosprawnościami: Polska Bez Barier, Vis Maior, Kulawa Warszawa oraz Utilitia. Efektem połączenia sił jest pierwsza w Polsce produkcja bankowa z audiodeskrypcją oraz tłumaczem migowym.
– Program „Obsługa bez barier” pokazuje wyzwania, z jakimi osoby z niepełnosprawnością spotykają się na co dzień w kontakcie z bankiem i prezentuje konkretne rozwiązania, które Bank Zachodni WBK wdraża, by je niwelować. Dzięki nowoczesnym technologiom, a także zaangażowaniu przedstawicieli banku, to, co dotąd nieosiągalne, staje się możliwe. Mam nadzieję, że takie dobre praktyki będą naśladowane przez inne instytucje finansowe – mówi Jolanta Kramarz, prezes Fundacji Vis Maior, partnerującej przedsięwzięciu.
– Doceniamy zaangażowanie, z jakim Bank Zachodni WBK przeciwdziała wykluczeniu cyfrowemu. Dzięki „Obsłudze bez barier” osoby z niepełnosprawnością nie muszą rezygnować z samodzielnego korzystania z nowoczesnych usług bankowych – dodaje Mikołaj Rotnicki, przedstawiciel Utilitia.