Bank BNP Paribas wspiera proekologiczne projekty

W ramach kampanii rebrandingowej „Ty jesteś zmianą” bank BNP Paribas dofinansuje proekologiczne projekty Fundacji Nasza Ziemia i Fundacji Łąka, których celem jest oczyszczenie polskich miast ze śmieci oraz zmniejszenie emisji szkodliwych dla zdrowia spalin.

O tym, jak wysokie będą kwoty przekazane przez bank na realizację poszczególnych projektów zadecydują internauci, którzy za pośrednictwem strony tyjesteszmiana.pl mogą oddawać swoje głosy na najciekawsze i najbardziej potrzebne ich zdaniem inicjatywy.

– Ziemi nie dostaliśmy od naszych przodków, tylko pożyczyliśmy od naszych dzieci. Dlatego pracujemy nad tym, aby wokół nas było coraz mniej śmieci, a coraz więcej drzew i czystego powietrza oraz żeby ludzie wiedzieli, jak na co dzień chronić środowisko – mówi Sławek Brzózek, prezes Fundacji Nasza Ziemia, która walczy o jak najwyższe dofinansowanie projektu „Sprzątanie Świata – Polska”, by w całej Polsce przeprowadzić 100 akcji sprzątania świata, kampanię informacyjną oraz warsztaty dla szkół.

– W Polsce kosi się rocznie 750 tys. hektarów miejskich trawników, do czego zużywa się aż 38 mln litrów paliwa. Chcemy zachęcać urzędników, szkolić projektantów zieleni, uczyć dzieci i młodzież, jak zamieniać trawniki w łąki i kosić je tradycyjnie – mówi Maciej Podyma, jeden z założycieli Fundacji Łąka, która w ramach inicjatywy „Domek łąki” planuje stworzyć centrum edukacji, gdzie będzie uczyć wszystkiego o łąkach kwietnych.

W ramach kampanii bank zaoferował finansowe wsparcie w sumie dla sześciu projektów. Oprócz inicjatyw Fundacji Nasza Ziemia i Fundacji Łąka, głosować można również na cztery inne: Fundacji Kosmos dla Dziewczynek (projekt „Poznaj swoje moce!”, czyli warsztaty dla dzieci, pomagające odkryć ich talenty), Fundacji Social Wolves (projekt „Zwolnieni z Teorii”, którego celem jest rozwijanie u uczniów kompetencji zarządzania, uczenie działania w zespole i przedsiębiorczości), Fundacji Ocalenie (projekt „Kurs na zrozumienie”, będący cyklem warsztatów wielokulturowych dla dzieci młodzieży, podczas których uczestnicy zmierzą się ze stereotypami i uprzedzeniami) oraz Stowarzyszenia Lambda Warszawa (projekt „Bądź sobą!”).

Trzy z sześciu inicjatyw, które w głosowaniu internautów uzyskają najwyższą liczbę głosów, otrzymają od BNP Paribas wsparcie finansowe w wysokości 50 tysięcy złotych, natomiast trzy pozostałe – po 5 tysięcy złotych.

Aby wziąć udział w głosowaniu należy wejść na stronęwww.tyjesteszmiana.pl, zapoznać się z regulaminem, a następnie oddać głos na wybrany projekt. Głosowanie trwa do 12 maja, a jego rozstrzygnięcie nastąpi 20 maja.