Wyprodukowana przez firmę Alstom hybrydowa lokomotywa typu plug-in o mocy 1000 KM, zastąpiła pojazd użytkowany dotychczas w zakładach Audi w Ingolstadt. Dzięki temu, transport elementów produkcyjnych i gotowych samochodów Audi na terenie zakładu odbywać się będzie w przyjazny dla środowiska sposób.
„Naszym celem jest pełna, zrównoważona środowiskowo logistyka“ – mówi Johann Schmid, kierownik zakładowych kolei Audi w Ingolstadt. „To rozwiązanie zapewnia transport, który jest jednocześnie ekonomiczny oraz efektywny pod względem zużycia energii. Powoduje również mniejszą emisję spalin do atmosfery. Co więcej, najnowsze rozwiązania techniczne podwozia tego pojazdu sprawiają, że hybrydowa lokomotywa wyznacza nowe standardy w transporcie szynowym“ – dodaje.
Przez tereny należące do fabryki Audi w Ingolstadt przebiegają tory kolejowe o długości 18 km. Każdego dnia, do stacji kolejowej Ingolstadt Północ dociera piętnaście pociągów towarowych przeznaczonych dla Audi. Dostarczają one części karoserii, silniki, skrzynie biegów oraz gotowe do sprzedaży samochody z innych fabryk koncernu. Wyprodukowane w Ingolstadt auta również rozpoczynają swą drogę do klientów od podróży koleją. W zakładowych kolejach Audi pracuje siedemnastu maszynistów. Odpowiadają oni między innymi za przyporządkowanie wagonów do hal. Codziennie, jedna zakładowa lokomotywa odbywa nawet siedemdziesiąt pięć manewrów, a w ciągu roku pracuje średnio przez 3800 godzin. Nowa lokomotywa nie emituje spalin, a w trybie jazdy elektrycznej może pracować aż przez dwie godziny. W przerwach, jej akumulator jest ładowany za pomocą wtyczki plug-in. W tym procesie wykorzystywany jest prąd wytwarzany bez emisji CO2 . Podczas jazdy, pracę lokomotywy wspiera silnik wysokoprężny.
Lokomotywa hybrydowa jest także znacznie bardziej cicha od zwykłych pojazdów tego typu. Emituje też o połowę mniej dwutlenku węgla, aż o 60 ton w skali roku. Wdrażając do pracy lokomotywę hybrydową, koncern z Ingolstadt stawia kolejny krok na drodze ku staniu się firmą neutralną pod względem emisji CO2.