Sieć Auchan podjęła decyzję o zaprzestaniu sprzedaży żywego karpia, wychodząc na przeciw oczekiwaniom coraz większej grupy klientów krytycznie nastawionej do takiej formy sprzedaży ryb.
Decyzja ta była możliwa dzięki współpracy dyrekcji produktu Auchan Retail Polska z hodowcami karpi, z którymi rozmowy o zaprzestaniu sprzedaży żywych ryb były prowadzone od ponad 5 lat,
– Wyjście ze sprzedaży żywego karpia to wieloletnie rozmowy z polskimi hodowcami, którzy mając zaufanie do Auchan, stopniowo przestawiali swoje rodzinne hodowle na przetwórstwo, lub poszukiwali innych dróg rozwoju dla swojej branży – mówi Dorota Patejko, dyrektor ds. komunikacji i CSR Auchan. – Musimy pamiętać o wszystkich elementach tego procesu: o Hodowcach i ich biznesie, o dobrostanie ryby, ale również o potrzebach klientów.
Organizacja VIVA!, zajmująca się dobrostanem zwierząt, podczas spotkań z przedstawicielami Auchan Retail Polska prowadziła rozmowy na temat rezygnacji ze sprzedaży żywego karpia prezentując argumenty środowiskowe i społeczne.
Cezary Wyszyński z Fundacji Viva nie kryje radości. – Bardzo cieszymy się z decyzji sieci Auchan – mówi. – To wspólny sukces sieci ale również organizacji, które tak jak nasza od lat uświadamiały konsumentów oraz sklepy, że sprzedaż żywych ryb powoduje cierpienie zwierząt, które w łatwy sposób można zmniejszyć. Auchan sukcesywnie rezygnowało ze sprzedaży żywych ryb w kolejnych placówkach, a swoją dzisiejszą decyzją wyznaczyło dobry standard wśród polskich sklepów.
Auchan od wielu lat oferuje w sprzedaży szeroki wybór świeżych ryb i owoców morza. W okresie przedświątecznym sieć przygotuje specjalną ofertę karpia i innych ryb, wychodząc naprzeciw potrzebom Klientów.