Agencja UNMUTE szuka talentów ze środowiska OzN

Branża mediów i reklamy w większości prezentuje wyidealizowany obraz świata, w którym osoby z niepełnosprawnościami są pomijane. Wciąż zmagają się one nie tylko z brakiem dostępności do informacji, produktów, kultury, rozrywki czy usług, ale również z brakiem swojej reprezentacji w mainstreamie. To jednak  się zmieni! Agencja UNMUTE powstała m.in. po to, by OzN mogły odkryć i pokazać swoje talenty. W niecały miesiąc od startu agencja przeprowadziła pierwszy casting, dzięki któremu przedstawiciele tych środowisk mają szansę podbić branżę reklamową jako aktorzy, modele czy statyści. Nabór talentów do agencji nadal trwa i otwarty jest także dla fotografów, operatorów, reżyserów, designerów i innych twórców branży kreatywnej.

Reprezentacja OzN w mediach jest nieproporcjonalna do ich reprezentacji w społeczeństwie. Czas na zmiany, które w życie wprowadza wspólne przedsięwzięcie biznesowe Polskiego Związku Głuchych i grupy marketingowo-technologicznej Group One — agencja UNMUTE. Jej celem i obszarem działalności jest skuteczna walka ze wszelkimi formami wykluczenia poprzez angażowanie osób z niepełnosprawnościami do współpracy z firmami i markami m.in. w obszarze reklamy. Jednym z trzech filarów działalności firmy jest angażowanie OzN w projekty biznesowe poprzez agencję talentów, która rozpoczęła już poszukiwania aktorów i modeli, a w przyszłości reprezentować będzie także fotografów, operatorów, designerów i innych przedstawicieli środowisk kreatywnych. Osoby z niepełnosprawnościami będą również angażowane do projektów biznesowych w roli ekspertów oraz podwykonawców.

Chcemy naszą wiedzę i doświadczenie przekuć w realne działania na rzecz tworzenia społeczeństwa świadomego problemów osób z niepełnosprawnościami. UNMUTE to przedsięwzięcie biznesowe, w którym będziemy nie tylko edukować i dbać o dostępność, ale również tworzyć możliwości uczestniczenia w biznesie  osobom z niepełnosprawnościami – podsumowuje Krzysztof Kotyniewicz, prezes zarządu Polskiego Związku Głuchych.

Casting, który rozpoczął realne zmiany w branży reklamowej

W pierwszym miesiącu istnienia agencji tj. w październiku zrealizowany został casting UNMUTE Talents i sesja fotograficzna, dzięki której pierwsze talenty dołączyły do bazy aktorów i modeli z niepełnosprawnościami. Celem zespołu UNMUTE jest ich angażowanie do współpracy z firmami i markami m.in. w obszarze reklamy. To pierwsza tego typu inicjatywa na rynku komunikacji marketingowej łącząca biznes i NGO. Dąży ona do zwiększenia widoczności OzN w mediach, czyli m.in. w materiałach promocyjnych, spotach wideo czy na kreacjach reklamowych podmiotów komercyjnych. Sesję zrealizował Tomasz Grabowski, grafik i fotograf znany ze swojej serii “Portrety Głuchych / Deaf Portraits”.

Będziemy ułatwiać osobom z niepełnosprawnościami możliwość rozwijania kariery w branży mediowej i reklamowej. Do UNMUTE Talents zapraszamy wszystkie osoby z niepełnosprawnościami, które chciałyby spróbować swoich sił przed kamerą lub aparatem albo współpracować z nami jako twórcy treści – dodaje Monika Rosłoniec, General Manager UNMUTE.

UNMUTE Talents to pierwsza w Polsce agencja talentów reprezentująca osoby z niepełnosprawnościami. Obecnie w ich portfolio znajduje się już piętnaścioro modeli i modelek.