23 kwietnia br. po raz siódmy odbędą się Mistrzostwa Polski Dzieci z Domów Dziecka w Piłce Nożnej, w których weźmie udział 40 drużyn z całego kraju. Złotym Sponsorem tej największej w Polsce sportowej imprezy dla podopiecznych placówek opiekuńczo-wychowawczych jest sieć sklepów Biedronka.
Mistrzostwa Polski Dzieci z Domów Dziecka w Piłce Nożnej organizowane są przez Stowarzyszenie „Nadzieja na Mundial”, by pobudzać i wspierać sportowe talenty wśród dzieci z domów dziecka. W tegorocznej edycji na stadionie Ośrodka Sportu i Rekreacji przy ul. Obrońców Tobruku 11 w Warszawie do sportowej rywalizacji stanie 400 piłkarzy do lat 17. Zgłoszone drużyny będą walczyć o tytuł Mistrza Polski 2016 oraz możliwość reprezentowania Polski na IV Mistrzostwach Świata Dzieci z Domów Dziecka w Piłce Nożnej, które odbędą się w dniach 23-24 lipca br. roku na Stadionie Miejskim Legii Warszawa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Warszawie. Najlepsi zawodnicy Mistrzostw Polski zostaną powołani do Reprezentacji Polski, która w lipcu będzie bronić tytułu Wicemistrza Świata, wywalczonego na ubiegłorocznych, III Mistrzostwach Świata.
Punktem kulminacyjnym Mistrzostw Polski będzie mecz Reprezentacji Artystów Polskich z drużyną byłych reprezentantów Polski w piłce nożnej. W obu zespołach wystąpią dzieci biorące udział w turnieju, a także gwiazdy piłki, m.in. Dariusz Dziekanowski, Piotr Świerczewski, Tomasz Kłos, Radosław Majdan, Maciej Szczęsny.
Więcej informacji znajduje się na stronie www.nadziejanamundial.pl.
Sieć Biedronka wspiera organizację Mistrzostw od 2011 roku poprzez pomoc finansową, zapewnienie napojów i przekąsek dla zawodników oraz fundowanie nagród rzeczowych. To nie jedyna inicjatywa na rzecz młodych sportowców, w którą angażuje się Biedronka. Sieć jest partnerem Funduszu Stypendialnego Natalii Partyki organizującego konkursy stypendialne dla sportowców, którzy z różnych przyczyn mają utrudniony dostęp do profesjonalnego zajęcia się sportem. W ramach Funduszu działa także platforma crowdfundingowa DamNaSport.pl, dzięki której młodzi sportowcy dowolnej dyscypliny mogą zorganizować społecznościową zbiórkę pieniędzy na cele związane z rozwojem ich kariery. Od 2014 roku sieć wspiera Akademię Młodych Orłów – z bezpłatnych szkoleń prowadzonych przez Polski Związek Piłki Nożnej skorzystało już 3,5 tys. dzieci ze szkół podstawowych w całej Polsce. Biedronka przekazuje także pomoc podopiecznym domów dziecka w ramach stałej współpracy między placówkami a centrami dystrybucyjnymi sieci.