Grupa IKEA realizuje kolejne ambitne cele w kierunku zrównoważonego rozwoju

IKEA ma za sobą kolejny udany rok. Poza globalnym wzrostem sprzedażyo 11,2% r/r, firma podjęła także szereg działań w ramach realizacji założeń globalnej strategii People & Planet Positive. Raport zrównoważonego rozwoju Grupy IKEA, który został opublikowany w Paryżu podczas szczytu klimatycznegoCOP-21, przedstawia, co konkretnie udało się osiągnąć.

 

Naszym celem jest tworzenie lepszych warunków życia dla wielu ludzi i jesteśmy zdeterminowani, aby wywierać pozytywny wpływ na naszą planetę oraz jej mieszkańców. Dlatego chcemy tak przekształcić naszą działalność we wszystkich obszarach, w których jesteśmy obecni, aby stać się w pełni zrównoważoną firmą. Jednocześnie zabieramy głos
w sprawach ważnych, takich jak zmiany klimatu
– mówi Peter Agnefjäll, Prezes i Dyrektor Generalny Grupy IKEA.

Sustainability_handout_FY2015_maleNajważniejsze osiągnięcia Grupy IKEA w kierunku realizacji strategii People & Planet Positive w roku finansowym 2015:

  • IKEA, razem z IKEA Foundation, przekazała 1 miliard euro na wsparcie działań na rzecz ograniczania zmian klimatu – 400 milionów euro zostało przeznaczone przez IKEA Foundation na pomoc społecznościom najbardziej dotkniętym przez ich skutki, zaś pozostałe 600 mln euro Grupa IKEA zobowiązała się zainwestować w odnawialne źródła energii,
  • Grupa IKEA wyprodukowała energię odnawialną w ilości odpowiadającej 53% całkowitego zużycia we wszystkich swoich obiektach oraz zobowiązała się do posiadania i obsługiwania 314 turbin wiatrowych na całym świecie. Dodatkowo na budynkach należących do Grupy zainstalowanych jest obecnie 700 000 paneli słonecznych,
  • Cały asortyment oświetlenia IKEA jest wykonany w technologii LED lub jest kompatybilny z żarówkami LED. W 2015 roku Grupa IKEA sprzedała ponad 90 milionów żarówek i lamp LED, dzięki którym miliony gospodarstw domowych mogły obniżyć rachunki za energię,
  • Cała bawełna i połowa zasobów drewna używanego w produktach IKEA pochodzi
    z bardziej zrównoważonych źródeł, które są przyjazne dla ludzi i środowiska,
  • IKEA Foundation przeznaczyła 20,9 mln euro na zapewnienie lepszych warunków życia dla dzieci i rodzin w najbiedniejszych społecznościach na świecie, dzięki środkom pozyskanym w ramach kampanii „Pluszaki dla edukacji” oraz „Jaśniejsza przyszłość dla uchodźców”,
  • Od września 2015 roku wszystkie ryby i owoce morza sprzedawane oraz serwowane
    w sklepach IKEA objęte są certyfikatami MSC i ASC, które potwierdzają pochodzenie produktów ze zrównoważonych źródeł. Tym samym firma jest obecnie największym na świecie dostawcą żywności oferującym tak szeroką gamę certyfikowanych ryb i owoców morza. Do oferty IKEA Food wprowadzono także zdrowsze oraz bardziej przyjazne środowisku klopsiki wegańskie.

W minionym roku zrealizowaliśmy wiele ważnych przedsięwzięć, realizując założenia strategii People & Planet Positive. Nasze działania skupiały się głównie na przeciwdziałaniu zmianom klimatycznym, w tym na inwestycjach w odnawialne źródła energii i zwiększaniu efektywności energetycznej – zarówno naszej, jak i naszych dostawców – mówi Agata Czachórska, p.o. kierownika ds. zrównoważonego rozwoju w IKEA Retail. Wśród najważniejszych projektów należy również wymienić umożliwianie i inspirowanie do bardziej zrównoważonego życiaw domu. Cieszymy się, że coraz więcej naszych klientów podejmuje tego typu działania. Świadczy o tym chociażby fakt, że po raz kolejny odnotowaliśmy znaczący wzrost sprzedaży produktów, które umożliwiają oszczędzanie energii i wody, zmniejszenie ilości wytwarzanych odpadów, a także prowadzenie zdrowszego stylu życia. Jesteśmy dumni, że udaje nam się przekonać coraz więcej osób, że to, co przyjazne środowisku, przekłada się również na korzyści dla domowego budżetu – dodaje.

Pełen raport zrównoważonego rozwoju, podsumowujący miniony rok, dostępny jest na stronie: www.IKEA.pl/przyszlosc