Rusza właśnie nowa kampania społeczno-wizerunkowo-sprzedażowa Grupy LOTOS pod hasłem „Pomaganie przez tankowanie”. Każdy litr zatankowanego paliwa na stacjach LOTOS i LOTOS Optima w terminie od 16 listopada do 5 grudnia pomoże spełnić marzenia dzieci i młodzieży, które tego potrzebują.
Nowa przedświąteczna kampania jest wspólną inicjatywą spółki LOTOS Paliwa, Grupy LOTOS oraz Fundacji LOTOS. To pierwsza na taką skalę akcja z zakresu marketingu zaangażowanego społecznie zorganizowana przez firmę z branży paliwowej.
Celem akcji jest wsparcie realizacji pasji i marzeń podopiecznych partnerów społecznych Fundacji LOTOS. Zebrane w jej trakcie pieniądze zostaną przekazane wychowankom Gdańskiej Fundacji Innowacji Społecznej oraz podopiecznym projektu „Osiedle Sitowie”, który realizowany jest przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Gdańsku. Głównym elementem kampanii „Pomaganie przez tankowanie” jest zachęcenie kierowców do tankowania na stacjach LOTOS oraz LOTOS Optima, gdyż każdy litr zatankowanego paliwa oznacza pomoc w zebraniu środków na spełnienie marzeń oraz remonty i doposażenie obiektów mieszkalnych służących dzieciom i młodzieży. Za każdy litr zakupionego paliwa ON Dynamic oraz PB98 Dynamic 1 grosz zostanie przekazany na konto Fundacji LOTOS, natomiast w zamian za zakup paliwa ON, BP95, PB98 oraz LPG 0,5 grosza zasili cel akcji. – Każdy litr sprzedanego paliwa to realne wsparcie na zrealizowanie marzeń i potrzeb dzieci. Po przeanalizowaniu wyników sprzedażowych paliw LOTOS jesteśmy pewni, że uzyskamy zaplanowaną kwotę – zapewnia Paweł Lisowski, prezes zarządu spółki LOTOS Paliwa.
– Obok szeregu programów społecznych skierowanych do lokalnej społeczności postanowiliśmy wykorzystać potencjał stacji paliw znajdujących się na terenie całego kraju i włączyć w realizowane przez nas działania CSR marketing zaangażowany społecznie. To nowy etap w realizowanej przez Spółkę długofalowej strategii CSR – podkreśla Jowita Twardowska, dyrektor ds. Komunikacji i CSR, Z-ca Dyrektora Generalnego ds. korporacyjnych Grupy LOTOS.
W ramach kampanii został przygotowany spot reklamowy z udziałem Roberta Kubicy oraz szereg materiałów służących wsparciu sprzedaży paliw. Na wszystkich stacjach LOTOS oraz LOTOS Optima umieszczone zostały charakterystyczne dla akcji liczniki informujące o tym, ile pieniędzy zostało zebranych na daną chwilę. Ponadto, każdy klient otrzyma od sprzedawcy naklejkę z symbolem akcji. – Współpraca pomiędzy spółką LOTOS Paliwa, Grupą LOTOS oraz Fundacją LOTOS dowodzi, że działania biznesowe, marketingowe i cele społeczne mogą się wzajemnie uzupełniać, a przyświecać im może ten sam cel – pomoc osobom potrzebującym – dodaje prezes zarządu LOTOS Paliwa.
Kampanię wspiera radio RMF FM, które oprócz spotów, przez cały okres trwania akcji wyemituje specjalny program z udziałem sportowców i dzieci. Podczas wejść antenowych usłyszymy opowieści podopiecznych partnerów społecznych Fundacji LOTOS, którzy zdradzą swoje marzenia oraz głosy znanych sportowców, którzy będą zachęcać do udziału w akcji. Przez pierwszy tydzień trwania kampanii zrobi się o niej głośno również w telewizji. Reklama z udziałem Roberta Kubicy pojawi się w ok. 60 wybranych stacjach telewizyjnych: – Kampania „Pomaganie przez tankowanie” pokazuje, że nasza wspólna inicjatywa może być naprawdę inspirująca. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby zmienić zwykłą czynność, jaką jest tankowanie samochodu w niezwykły uczynek, który ma siłę sprawczą w spełnianiu marzeń. Jako firma pragniemy korzystać z potencjału naszej marki, by móc angażować naszych klientów i wspólnie pomagać innym – mówi Anna Goliszewska, dyrektor Biura Zarządzania Marką Grupy LOTOS.
Nowo powstała Fundacja LOTOS, która zbiera środki w ramach akcji „Pomaganie przez tankowanie” realizuje zaplanowaną działalność związaną m.in. z wyrównywaniem różnic społecznych wśród dzieci i młodzieży. – Misją Fundacji LOTOS jest m.in. wszechstronna działalność prospołeczna, wnosząca pozytywny wkład w rozwój otoczenia, co wpisało się w cel akcji „Pomaganie przez tankowanie”. To dobroczynne i świąteczne zarazem działanie ma szansę stać się cyklicznym, długofalowym programem Fundacji LOTOS – podkreśla Patrycja Zbytniewska, prezes Fundacji LOTOS.
Finałem kampanii będzie emisja spotu podczas bloku „mikołajkowego” w telewizji Polsat. Dochód z reklam wyemitowanych podczas tego pasma będzie w całości przeznaczony przez stację na cele charytatywne.
Za strategię oraz kompleksową obsługę promocji akcji “Pomaganie przez tankowanie” odpowiada agencja OS3. Spot zrealizował dom produkcyjny F25. Wiodącą Agencją Grupy LOTOS do obsługi full service jest niezmiennie od 2013r. agencja Grey Group.
Regulamin akcji, a także więcej o jej celach i postępach można znaleźć na stronie: www.pomaganieprzeztankowanie.lotos.pl