Firma UPS kontynuuje swoją współpracę z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy poprzez program edukacyjny „Ratujemy i Uczymy Ratować”, który ma na celu naukę pierwszej pomocy wśród dzieci w wieku szkolnym. 13 czerwca w magazynie UPS w Łazach wolontariusze przygotowali 2300 paczek zawierających 80000 apteczek, które zostaną dostarczone do szkół biorących udział w programie na terenie całej Polski.
Program “Ratujemy i Uczymy Ratować” działa nieprzerwanie od 2006 roku. Jego celem jest promowanie wśród dzieci wiedzy na temat zasad udzielania pierwszej pomocy, jak również kształtowanie podstawowych umiejętności w tym zakresie.
Program obejmuje także inne działania, takie jak szkolenia prowadzone przez same dzieci i konkursy dla szkół. Ma on również zachęcać rodziców i nauczycieli do brania udziału w różnych aktywnościach. Program dowiódł swojej skuteczności wielokrotnie, przykładowo – jeden z uczestników, Oskar uczeń drugiej klasy szkoły podstawowej uratował życie swojej mamie dzięki umiejętnościom, które zdobył w trakcie udziału w programie.
Zaangażowanie wolontariuszy UPS jest elementem wkładu firmy w program, ponieważ to oni poświęcają swój wolny czas na pakowanie apteczek, które później są dostarczane do szkół w całej Polsce. Dzięki pracownikom UPS, którzy angażują się w wolontariat na rzecz akcji, apteczki pierwszej pomocy trafią do kilkudziesięciu tysięcy dzieci, zapewniając im tym samym bezpieczniejsze wakacje. Poza zaangażowaniem wolontariuszy, UPS zapewni programowi również wsparcie logistyczne.
“Wsparcie UPS jest dla nas ważne, ponieważ dzięki niemu możemy organizować akcje o ogólnopolskim zasięgu. Nie musimy martwić się o aspekty logistyczne i mamy pewność, że każda przesyłka bezpiecznie i terminowo dotrze na miejsce. Firma UPS zawsze nas wspiera, gdy tego potrzebujemy, jest zaangażowana na 100 procent i podejmuje się nowych zadań z takim samym entuzjazmem jak my. Dzięki temu możemy realizować tak ważne i skomplikowane projekty” – powiedział Jerzy Owsiak, prezes WOŚP.
UPS wspiera Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy już od siedmiu lat i przekazał na jej rzecz ponad 600 tysięcy złotych. W tym czasie wolontariusze wspierali też inne projekty organizowane przez WOŚP, takie jak Przystanek Woodstock, kampania „Stop Powodziom” czy też odbywający się co roku Wielki Finał WOŚP.
“W UPS zawsze szukamy sposobów na wsparcie społeczności, w których jesteśmy obecni” – powiedziała Małgorzata Matusiewicz, dyrektor marketingu UPS Polska. „Jesteśmy dumni, że w tym roku kolejny raz możemy wesprzeć działania Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Pragnę podziękować naszym pracownikom za ich nieustające zaangażowanie, które z roku na rok jest coraz większe. Ich postawa odzwierciedla ducha naszej firmy”.