Carrefour Polska po raz kolejny nagrodził swoich dostawców marki własnej za ich osiągnięcia na polu biznesu odpowiedzialnego społecznie. Wśród wyróżnionych przedsiębiorstw znalazło się 8 firm. Nagrodzone firmy uzyskały najwyższe wyniki spośród wszystkich przedsiębiorstw biorących udział w programie Autodiagnostyk, którego celem jest samoocena każdego dostawcy pod względem wdrażania normy ISO 26000 w swoich zakładach produkcyjnych.
Każde przedsiębiorstwo, które skorzystało z narzędzia Autodiagnostyka dokonało samooceny swojego zakładu produkcyjnego pod względem działań w zakresie biznesu odpowiedzialnego społecznie. Kwestionariusz samooceny jest spójny z normą ISO 26000 i obejmuje 35 kryteriów o kilku poziomach zaawansowania w 6 obszarach tematycznych: środowisko, lojalność praktyk, prawa człowieka, relacje i warunki pracy, społeczność i rozwój lokalny, zarządzanie organizacją oraz pytania związane z klientami.
Po wypełnieniu aplikacji Autodiagnostyka, rozpoczął się proces weryfikacji obejmujący analizę wyników oraz wizyty kontrolne. Przedsiębiorstwa, które pomyślnie przeszły wizyty weryfikacyjne zakładu produkcyjnego oraz otrzymały najwyższe wyniki w ostatniej edycji Autodiagnostyka to: Spółdzielnia Ogrodnicza Grodzisko, Zakłady Mięsne Henryk Kania, Bonduelle Polska, Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Nowym Sączu, ICT Poland, Delitissue, Florentyna ZPCHR M.Matecki S.J. oraz Huhtamaki Foodservice.
Carrefour Polska po raz pierwszy wdrożył program raportowania i samooceny dostawców marki własnej Carrefour w 2010 roku. Obecnie jest on dostępny w 15 różnych językach, używany przez 6 tysięcy małych i średnich przedsiębiorstw z 80 krajów świata. Od początku prowadzenia programu liczba przedsiębiorstw biorących udział w kampanii Autodiagnostyka zwiększyła się o 30%.
– Aplikacja Autodiagnostyk wpisuje się w realizowaną od lat politykę Biznesu Odpowiedzialnego Społecznie Carrefour Polska – mówi Barbara Kowalska Senior Menedżer ds. Jakości i Rozwoju Trwałego. – Do jej kluczowych elementów należy program „Stop Marnotrawstwu”, którego celem jest m.in. promowanie postaw proekologicznych oraz zapobieganie marnotrawstwu surowców na każdej płaszczyźnie funkcjonowania firmy, wśród klientów oraz naszych partnerów biznesowych – dodaje Barbara Kowalska.
Inicjatywa „STOP Marnotrawstwu”, jest realizowana w Carrefour Polska od początku 2013 roku. Obejmuje siedem obszarów: edukację pracowników i wprowadzenie ekologicznych nawyków do codziennej praktyki w biurach i sklepach Carrefour, optymalizację obiegu towarów, zaangażowanie dostawców w walkę z marnotrawstwem, edukację klientów, dostawców oraz partnerów biznesowych w obszarze przeciwdziałania marnotrawstwu, zmniejszenie marnotrawstwa związanego z gospodarką opakowaniami, optymalizację transportu i logistyk oraz racjonalizację zużycia energii. Działania podejmowane w ramach „STOP Marnotrawstwu” skutkują ograniczeniem kosztów oraz korzyściami dla środowiska naturalnego.