Listopad to taki miesiąc, kiedy zapuszczanie wąsa jest bardzo w modzie, wówczas każdy wyhodowany wąs to symbol walki z rakiem prostaty. W tym roku Kompania Piwowarska dołącza do akcji Movember, czyli Wąsopad, i za pośrednictwem swoich marek wspiera akcję informacyjną na temat raka jąder oraz prostaty. Lech Pils oraz Grolsch już hodują swoje wąsy, a Ty?
„Prostata, gruczoł krokowy, stercze – słowa tabu, a dotyczą wszystkich mężczyzn… Rak gruczołu krokowego to jeden z najczęściej występujących u mężczyzn nowotworów. Wstydzisz się o nim rozmawiać? My nie!” – wyjaśnia Ada Borucka, odpowiedzialna za media społecznościowe w Kompanii Piwowarskiej– „ Dlatego dołączamy się do ogólnoświatowej akcji Movember (Wąsopad). Od dziś nasze marki: Lech Premium, Lech Pils, Grolsch, Pilsner Urquell, Książęce zaczynają zapuszczać wąsy.”
Przez cały listopad na profilu korporacyjnym Kompanii Piwowarskiej na Facebook’u będzie można zobaczyć memy obrazujące butelki piwa z wąsami, a obok nich ważne informacje na temat profilaktyki i walki z rakiem prostaty u mężczyzn.
Lech już ma lekki zarost, a Ty?
Poprzez przyłączenie się do akcji Wąsopad, Kompania Piwowarska zachęca do dbania o męską część populacji i wysyła wezwanie do działania. Jak można pomóc i promować akcję?
- Zapuścić wąsa lub namówić do tego partnera, przyjaciela, męża.
- Upowszechnić informacje profilaktyczne, które przez cały listopad będą się pojawiały na fanpage’u Kompanii Piwowarskiej oraz na Twitterze
- Przyczepić sobie wąsy do swojego cover photo na Facebooku (Kompania Piwowarska przygotowała specjalny zestaw wąsów do wyboru w załączniku J)
- Badać się regularnie i namawiać do tego swoich przyjaciół.
Akcja Movember – o co chodzi?
Movember to międzynarodowa akcja, której celem jest edukowanie, ale też zbieranie funduszy na rzecz walki z rakiem prostaty. Choć zapoczątkowano ją w Australii, bardzo szybko przyłączyli się do niej panowie z pozostałych części świata. Jak tłumaczy Australijczyk Justin Coughlan, który jest jednym z twórców akcji: „Jeżeli nie nosisz zarostu na co dzień lub zgolisz swój stały zarost i zaczniesz go hodować na nowo, ludzie z otoczenia zaczynają Cię pytać o przyczynę i wtedy można im wyjaśnić, co kryje się pod hasłem „ Movember” czyli „Wąsopad”.
MOVEMBER = MOustache + NoVEMBER
WĄSOPAD = WĄS + ListOPAD
Kompania Piwowarska od ubiegłego roku wspiera działania Fundacji Wygrajmy Zdrowie, organizatora akcji edukacyjnej „Prostata na lata”. Firma dołączyła do akcji przygotowując dla swoich pracowników serię artykułów i materiałów na temat zdrowia mężczyzn, profilaktyki i walki z rakiem prostaty. Dodatkowo, aby przełamać tabu i przyczynić się do zwiększenia świadomości mężczyzn na temat raka prostaty, zaprosiła wszystkich mężczyzn w Kompanii Piwowarskiej do zapuszczenia wąsa! Za każde dodane na wewnętrznym portalu społecznościowym firmy zdjęcie przedstawiające pracownika z wąsem, zostało przeznaczone 100 zł na rzecz Fundacji Wygrajmy Zdrowie. W sumie do akcji dołączyło około 100 osób, dzięki czemu udało się uzbierać kwotę 10 000 zł.
„Akcja zdobyła duży pozytywny odzew, stąd w tym roku postanowiliśmy zaprosić naszych przyjaciół, współpracowników oraz konsumentów.” – wyjaśnia Ada Borucka i dodaje – „Także dla naszych fanów na Facebooku uruchomiliśmy konkurs, zachęcający do walki z rakiem prostaty, w którym do wygrania są czteropaki wybranego piwa. Do udziału zapraszamy nawet Panie, liczymy na ich kreatywność!”
Zadaniem uczestników jest umieszczenie w komentarzu pod postem konkursowym serii 4 swoich aktualnych zdjęć przedstawiających kolejne etapy zapuszczania wąsów w ramach akcji. Więcej informacji na fanpage’u KP.