Zakończyła się 11. edycja ogólnopolskiej akcji charytatywnej „Paczka dla Seniora”, dzięki której w tym roku już 1008 starszych osób otrzymało przedświąteczne paczki o szacunkowej wartości rynkowej 386 345 zł. W projekt organizowany przez Fundację Dobrych Inicjatyw (FDI) tym razem zaangażowało się 96 wolontariuszy, którzy przeznaczyli łącznie aż 355 godzin, by przygotować i dostarczyć seniorom najpotrzebniejsze produkty.

Wsparcie rzeczowe i finansowe dla tegorocznej edycji „Paczki Dla Seniora” zapewniło 20 partnerów biznesowych. W ciągu wszystkich dotychczasowych edycji akcji „Paczka dla Seniora” Fundacja Dobrych Inicjatyw przekazała łącznie ponad 4 500 paczek, których wartość rynkowa przekroczyła 1 277 828 zł.
Koncepcja akcji charytatywnej „Paczka dla Seniora”, organizowanej przez Fundację Dobrych Inicjatyw, zrodziła się z pomysłu młodzieży z placówki opiekuńczo-wychowawczej w Kisielanach, która w ramach warsztatów FDI „Junior Project Manager – It’s Me!” opracowała projekt społeczny mający na celu wsparcie osób starszych z ich społeczności lokalnej. Od tego czasu inicjatywa rozrosła się i w obecnej edycji objęła swoim zasięgiem już 7 województw kolejny raz udowadniając, że solidarność międzypokoleniowa to realna siła, która zmienia życie zarówno potrzebujących osób starszych, jak i podopiecznych placówek opiekuńczo-wychowawczych.
Realna pomoc seniorom
Tegoroczna edycja zaangażowała 59 młodych osób z pieczy zastępczej, które nie tylko uczestniczyły w działaniach, ale samodzielnie koordynowały organizację paczek. Ich praca była wspierana przez 96 wolontariuszy z 20 firm partnerskich, którzy przeznaczyli łącznie 355 godzin, by przygotować i dostarczyć seniorom żywność, środki czystości oraz kosmetyki.
– W tym roku dzięki współpracy z 41 OPS-ami, NGO-sami i placówkami opiekuńczo-wychowawczymi dotarliśmy z naszą akcją do seniorów w 7 województwach. Przekazaliśmy 1008 paczek z najpotrzebniejszymi produktami. Każda z nich o szacunkowej wartości rynkowej 383 zł. To duża pomoc dla starszych osób. Jestem ogromnie wdzięczny wszystkim naszym partnerom, zarówno firmom, które przekazały produkty oraz środki finansowe, jak i wolontariuszom, którzy z sercem poświęcili swój czas. Dzięki Wam ta akcja może rozwijać się i nieść dobro tam, gdzie jest najbardziej potrzebne – podsumował akcję Bartłomiej Jojczyk, Prezes Fundacji Dobrych Inicjatyw.
Wśród partnerów tegorocznej edycji znaleźli się:
- Accor Investments,
- Animex,
- Bielenda,
- Colgate,
- DeSilva,
- Develey,
- DSV, Jacobs,
- Dr Irena Eris,
- Henkel,
- Kupiec,
- Lenovo,
- Linklaters,
- L’Oréal Warsaw Plant,
- Lotte Wedel,
- McCormick,
- Nationale Nederlanden,
- POL-HUN,
- Okruszek,
- Yope.
Pomoc, edukacja, empatia
Akcja ma nie tylko wymiar pomocowy, ale również edukacyjny i społeczny – wzmacnia postawy empatyczne, uczy młodych odpowiedzialności i daje poczucie sprawczości. Dla seniorów natomiast staje się sygnałem, że wciąż są ważną częścią społeczności. Kluczowym elementem inicjatywy od początku jej istnienia jest osobiste zaangażowanie młodzieży i wolontariuszy – spotkania, rozmowy i obecność, które dla wielu seniorów są równie ważne jak sama pomoc materialna.
– „Paczka dla Seniora” to nie tylko dary w formie rzeczowej, to przede wszystkim gest bliskości, pamięci i empatii. Dla tych często samotnych starszych ludzi to nierzadko jedyna okazja w roku, by poczuć, że ktoś o nich myśli i poświęca im czas. Z kolei dla młodzieży z placówek to szansa na doświadczenie realnego wpływu i wartości bycia potrzebnym – podkreślił Prezes FDI.
Źródło: Fundacja Dobrych Inicjatyw