Fundacja Dobrych Inicjatyw: Kolejny rekord „Paczki dla Seniora”

Fot. Fundacja Dobrych Inicjatyw

Zakończyła się 11. edycja ogólnopolskiej akcji charytatywnej „Paczka dla Seniora”, dzięki której w tym roku już 1008 starszych osób otrzymało przedświąteczne paczki o szacunkowej wartości rynkowej 386 345 zł. W projekt organizowany przez Fundację Dobrych Inicjatyw (FDI) tym razem zaangażowało się 96 wolontariuszy, którzy przeznaczyli łącznie aż 355 godzin, by przygotować i dostarczyć seniorom najpotrzebniejsze produkty.

Ponad 1000 seniorów ze wsparciem od FDI. Fot. Fundacja Dobrych Inicjatyw

Wsparcie rzeczowe i finansowe dla  tegorocznej edycji „Paczki Dla Seniora” zapewniło 20 partnerów biznesowych. W ciągu wszystkich dotychczasowych edycji akcji „Paczka dla Seniora” Fundacja Dobrych Inicjatyw przekazała łącznie ponad 4 500 paczek, których wartość rynkowa przekroczyła 1 277 828 zł.

Koncepcja akcji charytatywnej „Paczka dla Seniora”, organizowanej przez Fundację Dobrych Inicjatyw, zrodziła się z pomysłu młodzieży z placówki opiekuńczo-wychowawczej w Kisielanach, która w ramach warsztatów FDI „Junior Project Manager – It’s Me!” opracowała projekt społeczny mający na celu wsparcie osób starszych z ich społeczności lokalnej. Od tego czasu inicjatywa rozrosła się i w obecnej edycji objęła swoim zasięgiem już 7 województw kolejny raz udowadniając, że solidarność międzypokoleniowa to realna siła, która zmienia życie zarówno potrzebujących osób starszych, jak i podopiecznych placówek opiekuńczo-wychowawczych.

Realna pomoc seniorom

Tegoroczna edycja zaangażowała 59 młodych osób z pieczy zastępczej, które nie tylko uczestniczyły w działaniach, ale samodzielnie koordynowały organizację paczek. Ich praca była wspierana przez 96 wolontariuszy z 20 firm partnerskich, którzy przeznaczyli łącznie 355 godzin, by przygotować i dostarczyć seniorom żywność, środki czystości oraz kosmetyki.

– W tym roku dzięki współpracy z 41 OPS-ami, NGO-sami i placówkami opiekuńczo-wychowawczymi dotarliśmy z naszą akcją do seniorów w 7 województwach. Przekazaliśmy 1008 paczek z najpotrzebniejszymi produktami. Każda z nich o szacunkowej wartości rynkowej 383 zł. To duża pomoc dla starszych osób. Jestem ogromnie wdzięczny wszystkim naszym partnerom, zarówno firmom, które przekazały produkty oraz środki finansowe, jak i wolontariuszom, którzy z sercem poświęcili swój czas. Dzięki Wam ta akcja może rozwijać się i nieść dobro tam, gdzie jest najbardziej potrzebne – podsumował akcję Bartłomiej Jojczyk, Prezes Fundacji Dobrych Inicjatyw.

Wśród partnerów tegorocznej edycji znaleźli się:

  • Accor Investments,
  • Animex,
  • Bielenda,
  • Colgate,
  • DeSilva,
  • Develey,
  • DSV, Jacobs,
  • Dr Irena Eris,
  • Henkel,
  • Kupiec,
  • Lenovo,
  • Linklaters,
  • L’Oréal Warsaw Plant,
  • Lotte Wedel,
  • McCormick,
  • Nationale Nederlanden,
  • POL-HUN,
  • Okruszek,
  • Yope.

Pomoc, edukacja, empatia

Akcja ma nie tylko wymiar pomocowy, ale również edukacyjny i społeczny – wzmacnia postawy empatyczne, uczy młodych odpowiedzialności i daje poczucie sprawczości. Dla seniorów natomiast staje się sygnałem, że wciąż są ważną częścią społeczności. Kluczowym elementem inicjatywy od początku jej istnienia jest osobiste zaangażowanie młodzieży i wolontariuszy – spotkania, rozmowy i obecność, które dla wielu seniorów są równie ważne jak sama pomoc materialna.

– „Paczka dla Seniora” to nie tylko dary w formie rzeczowej, to przede wszystkim gest bliskości, pamięci i empatii. Dla tych często samotnych starszych ludzi to nierzadko jedyna okazja w roku, by poczuć, że ktoś o nich myśli i poświęca im czas. Z kolei dla młodzieży z placówek to szansa na doświadczenie realnego wpływu i wartości bycia potrzebnym – podkreślił Prezes FDI.

Źródło: Fundacja Dobrych Inicjatyw